Dacă de curând vorbeam de testarea pe piața americană a cărnii realizate artificial, în laboratoare, nici Europa nu stă pe loc. Conform unor informații din presa olandeză, Lidl prezintă un concept la scară largă, iar acest concept va fi introdus în viitorul apropiat în toate magazinele sale de aici. Citește mai departe și vezi care este inovația cu care Lidl vrea să dea lovitura în Europa.
Conform unui comunicat emis recent, Lidl vorbește în termeni absoluți de un concept la scară largă. Prin inovația cu care Lidl vrea să dea lovitura în Europa, se preconizează ca jumătate din produsele din rafturi să fie vegetariene în viitor.
Vezi și: Carnea sintetică: ce conține, de fapt, și cum este obținută în laborator VIDEO
Industria cărnii este unul dintre cei mai mari contribuitori la schimbările climatice. De asemenea, considerațiile etice îi determină pe mulți oameni să își schimbe dieta în favoarea vegetarienilor sau veganilor.
Vezi și: Produsul neașteptat care poate să apară în Lidl sau Kaufland România. Americanii au primit aprobarea
Lanțul de magazine de tip discounter Lidl ia în considerare și aceste evoluții atunci când ia decizii. În Țările de Jos, Lidl și-a stabilit obiective ambițioase. Până în 2030, 50 la sută din toate produsele proteice vândute vor fi de origine vegetală. Lidl a anunțat acest lucru într-un comunicat de presă. În Germania, de asemenea, există planuri de reducere a produselor de origine animală.
Vezi și: Carnea făcută-n „eprubetă”: cum o să revoluționeze mâncarea
În prezent, sunt vândute doar 38% proteine de origine vegetală, iar 62% sunt încă de origine animală. Potrivit propriilor informații, cu acest plan, inovația cu care Lidl vrea să dea lovitura în Europa este prima de acest fel, iar retailerul declară public obiectivul de reducere a proteinelor de origine animală.
”Această schimbare este o provocare socială importantă pentru următorii ani. Ne luăm responsabilitatea în serios. De aceea, ne-am stabilit un obiectiv concret care se concentrează pe tranziția proteică.
De asemenea, Lidl a avut recent o descoperire de germeni în carne care a stârnit o dezbatere despre bunăstarea animalelor.”, s-a exprimat Quirine de Weerd, șefa departamentului de sustenabilitate și comunicare la Lidl din Țările de Jos.
Vezi și: Cele mai bune alimente pentru înlocuirea mezelurilor din nutriția ta. Te vei simți mult mai bine
Lidl continuă astfel o tendință, deoarece în ultimii ani magazinul și-a extins semnificativ gama de produse vegetariene și vegane și în Germania. Pentru aceasta, Lidl a primit recent premiul PETA Vegan Food Award. Într-un clasament publicat recent de Fundația Albert Schweizer privind cele mai prietenoase supermarketuri cu veganii, Lidl s-a clasat pe locul al doilea, după Aldi, în categoria discounter.
În viitor, vizibilitatea și posibilitatea de a găsi înlocuitori de carne vor crește și mai mult. Prin urmare, în prezent este lansat un proiect în 70 de magazine din Țările de Jos, unde produsele de substituție pot fi văzute direct lângă echivalentele din carne. De asemenea, prețurile alternativelor pe bază de plante vor deveni mai ieftine, în special în comparație cu concurenții lor pe bază de carne.
Vezi și: Alimentele de post care au cele mai puține calorii. Așa vei slăbi imediat
Cu acest proiect pilot, inovația cu care Lidl vrea să dea lovitura în Europa, gigantul va prezenta, de asemenea, cele mai bine vândute produse de substituție a cărnii pe raftul cu carne. Iar prin aceasta, Lidle dorește să facă ”cunoștință tot mai multor clienți cu produsele noastre vegetariene ca și cu înlocuitorii noștri de carne”.
”Scopul nostru este ca clienții noștri să vadă cât de ușor și de gustos este să nu mănânce carne timp de o zi și să reducă astfel povara asupra climei.”
Vezi și: Produsele de post care sunt deja disponibile în magazinele Lidl România. Au prețuri foarte mici
Pentru proiectul pilot, discounterul colaborează cu Universitatea Wageningen și cu Institutul pentru Resurse Mondiale (WRI). Există laude din partea comunității științifice pentru inovația cu care Lidl vrea să dea lovitura în Europa. Monique van der Meer, cercetător în domeniul marketingului și al comportamentului consumatorului la Universitatea Wageningen, explică de ce:
”Pentru a accelera trecerea la proteine, prezentarea alternLidlativei pe bază de plante alături de omologul său animal este potențial eficientă, în special pentru persoanele care doresc ocazional să mănânce mai puțină carne.”
Vezi și: Diferența dintre vegan și de post. Asemănări și deosebiri. Mulți români le confundă
Studii anterioare similare ar arăta un efect pozitiv asupra vânzărilor de alternative pe bază de plante. Prin această măsură, Lidl răspunde comportamentului obișnuit al supermarketurilor și face un pas pentru a facilita trecerea consumatorilor la mai multe proteine pe bază de plante, se mai arată în comunicatul retailerului.