Majoritatea dintre noi mergem pe premisa că ceea ce cumpărăm este exact ce scrie pe ambalaj, inclusiv cantitatea. Dar se pare că nu este întotdeauna valabilă. O astfel de situația a trăit-o pe propria piele un client al retailerului german Kaufland. Citește mai departe și află ce a pățit un bărbat care a cumpărat o cutie de lapte din Kaufland.
Atunci când mergi într-un magazin, fie el și Kaufland, te aștepți ca ceea ce cumperi să fie exact ceea ce scrie pe etichetă, ambalaj, inclusiv cantitatea conținutului, în cazul de față cutia cu lapte. Din păcate, un client a măsurat conținutul unei cutii de un litru de lapte, cumpărat din magazinele Kaufland, iar rezultatul l-a șocat. După ce a măsurat întrgul conținut, concluzia sa a fost că e vorba de fraudă cu lapte la discounter.
Clientul a postat rezultatul pe rețelele de socializare, spunând că erau puțin peste 800 de mililitri în paharul său de măsurare. Cu alte cuvinte acesta plătise pentru un litru de lapte, dar se pare că a primit mai puțin. Omul, extrem de supărat, și-a împărtășit rezultatele pe Facebook, scriind:
„Cum le explici așa ceva clienților care își cumpără laptele de la tine de ani de zile? Adevărul este că de ani de zile cumpărăm lapte la cutie.
De fapt, ar trebui să fie 10 litri în cutii. Dar acum trebuie să presupun că, din moment ce erau doar zece Tetrapaks, am primit doar nouă litri.”, scrie clientul Kaufland pe Facebook.
El a cerut Kaufland o declarație prin e-mail, dar nu a primit niciun răspuns din 28 martie, explică el. Discounterul a reacționat pe Facebook, i-a cerut adresa de e-mail și a promis că îl va pune în legătură cu cel care se ocupă de gestionarea clienților.
„Dacă ar fi să ne luăm după cele publicate de client, am putea spune că, din păcate, consumatorii sunt înșelați sistematic în acest caz”, scrie presa germană.
Aceeași publicație germană reamintește că o astfel de „înșelăciune a consumatorilor a fost descoperită la Lidl în toamna anului trecut”. Angajații au vorbit într-un documentar al ZDF despre trucurile discounterului, iar un expert a apreciat fără echivoc acest lucru.
Ca peste tot, inclusiv Germania a resimțit criza prin care trece întreaga Europă, iar asta a însemnat o creștere a prețurilor la alimente, iar discounterii nu sunt întotdeauna mai ieftini decât supermarketurile, spun analiștii germani.
Criza energetică și inflația sunt resimțite clar de consumatori la cumpărături, în toate magazinele, inclusiv în Kaufland. Prețurile alimentelor au crescut semnificativ, și prin urmare, clienții se îndreaptă din ce în ce mai mult spre discounteri, dar nu întotdeauna au parte de ceea ce caută.