Te-ai întrebat vreodată ce conţine laptele din Lidl Kaufland sau Carrefour, de fapt? Președintele Asociației Pro Consumatori (APC), conf. univ. dr. Costel Stanciu, a explicat ce greșeală fac românii când achiziționează acest tip de produs de la marile magazine din țară. Detaliul de care trebuie să ții cont când citești eticheta.
În fiecare an, consumul de lapte și produse lactate tinde să înregistreze creșteri. Mulți români obișnuiesc să achiziționeze astfel de produse de la marile magazine sau supermarketuri, precum cele din lanțurile Lidl, Kaufland sau Carrefour. Puțini sunt consumatorii care le cumpără de la fermieri sau producătorii autohtoni.
Printre cele mai cunoscute mărci de lapte comercializate în supermarketurile din țara noastră se numără: Poiana Florilor, Olympus, Lactag, Carrefour, 365, Covalact de Țară, Monor, Lăptăria cu caimac, Drag de România, Albalact, Rarăul, ProdLacta, SIM, Boni, Vreau din România, Oke, Pilos, Zuzu, Napolact, Milli, Proxi, Vadul Laptelui, Muller și Fulga.
Laptele comercializat de către societățile enumerate mai sus, care prezintă 3, 5 procente de grăsime, a fost supus mai multor analize amănunțite. Cercetările au fost realizate de către experții de la APC, în cadrul unei campanii ce poartă denumirea „Să învățăm să înțelegem eticheta!”.
Prin demersul cu pricina, inspectorii și-au propus să-i învețe pe români să cumpere produsele care sunt de calitate superioară și care nu le pun sănătatea în pericol. Astfel, specialiștii de la APC au analizat conținutul etichetelor a mărcilor de lapte mai sus enumerate. Iată ce au descoperit cu privire la conținutul produselor!
Puțini români știu care este cel mai bun tip de lapte pe care trebuie să îl consume. Președintele APC a tras un semnal de alarmă în acest sens, explicând că majoritatea consumatorilor nu cunosc un detaliu important ce este expus pe etichetă.
Cel mai bun lapte atât din punct de vedere organoleptic, cât și din punct de vedere al nutrienților continuți și al beneficiilor aduse organismului este laptele nestandardizat, potrivit lui Costel Stanciu. Cu alte cuvinte, este vorba despre laptele care nu a fost parțial smântânit, smântânit sau care prezintă un alt tip de adaos, chiar dacă este permis prin lege.
„Din păcate, 99% dintre cei care consumă frecvent lapte nu știu să facă diferența, pe baza informațiilor trecute pe etichetă, între un lapte standardizat și unul nestandardizat, așa cum îl dă vaca. Acest lucru reiese foare clar din oferta de lapte de consum existentă la vânzare în marile structuri comerciale”, a spus președintele APC, conf. univ. dr. Costel Stanciu.
În urma studiului efectuat de către inspectorii APC, s-a constatat că doar două mărci de lapte comercializează acest produs în stare nestandardizată. Este vorba despre „Lăptaria cu caimac”, cu lapte pasteurizat la temperatură joasă, și Muller, care comercializează lapte din Germania, tratat termic prin procedeul UHT. Așadar, data viitoare când vrei să cumperi lapte de la marile supermarketuri, verifică eticheta pentru a vedea dacă a fost supus procesului de standardizare sau nu.