Nimic nu garantează nimic! Cam asta ar fi, în aceste zile, deviza, dacă ne luăm după recentele informații privind gigantul mondial care poate pierde 700 de milioane de euro în 2023. Totul a devenit un efect de boomerang după o decizie surprinzătoare, în urma unor declarații făcute de un popular star american, iar calculele companiei spun că totul s-ar putea nărui. Hai să vedem împreună care este gigantul mondial care poate pierde 700 de milioane de euro în 2023, și care este motivul pentru această criză.
Cumpărătorii din SUA cumpără pantofii Yeezy ai lui Kanye West ca obiecte de colecție de când Adidas a pus capăt parteneriatului cu rapperul, a declarat un lanț de încălțăminte din SUA, Impossible Kicks. Oficialii magazinului au declarat că vânzările au crescut cu 30% de când gigantul de îmbrăcăminte sportivă s-a despărțit de West din cauza comentariilor antisemite făcute de acesta anul trecut.
Adidas a declarat că nu știe ce să facă cu încălțămintea în valoare de 1,2 miliarde de euro rămasă în urma asocierii sale cu West, iar directorul executiv al Impossible Kicks, John Mocadlo, a declarat că, deși decizia a fost una surprinzătoare, clienții nu au fost descurajați.
Vezi și: Kanye West își schimbă numele. A depus deja actele, cum se va numi
Retailerul american, care are 17 magazine în 11 state, a declarat că vânzările au crescut brusc de când relația s-a deteriorat și legăturile au fost tăiate în octombrie anul trecut. De exemplu, o pereche de pantofi Yeezy 350 „Zebra” se vinde la prețuri cuprinse între 340 și 360 de dolari, față de aproximativ 260 de dolari în urmă cu patru luni, potrivit lui John Mocadlo.
„Oamenii vizează acum produsul ca pe un obiect de colecție. Când intră într-un magazin, nici măcar nu știu că el este asociat cu produsul„, a declarat dl Mocadlo pentru BBC, iar Adidas a declarat că se gândește să vândă încălțămintea și să doneze profitul în scopuri caritabile și a exclus alte opțiuni, cum ar fi arderea ei.
Adidas, cea mai mare companie de articole sportive din Europa, prezice un an de tranziție după despărțirea de Kanye West. Se așteaptă la un an mai slab după despărțirea de rapperul căzut în dizgrație Kanye West. Compania a ținut să se distanțeze de comentariile antisemite ale lui West, iar asta a dus la ruperea colaborării cu starul american.
„2023 va fi un an de tranziție pentru a construi baza pentru 2024 și 2025”, a spus Björn Gulden, noul directorul general, care a preluat funcția abia la începutul anului, într-un comunicat. Compania ia în considerare posibilitatea de a renunța la produsele din gama Yeezy care au fost produse în colaborare cu West, care acum poartă numele Ye.
Vezi și: Cum arată pantofii care costă cât un apartament. De ce sunt atât de scumpi
O astfel de măsură ar putea costa compania până la 500 de milioane de euro, iar, ca atare, Adidas se așteaptă să raporteze o pierdere operațională de 700 de milioane de euro în acest an. Anterior, Adidas, gigantul mondial care poate pierde 700 de milioane de euro în 2023, a pariat mult pe West, un pariu care inițial a dat roade. Gama Yeezy a adus o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de euro și un profit de 500 de milioane de euro în 2022.
Profitul global al companiei a scăzut cu 83%, la 254 de milioane de euro, după o pierdere de 482 de milioane de euro în trimestrul al patrulea, pusă în principal pe seama ieșirii scandalului de antisemitism al lui West.
Gulden a mai subliniat și alte probleme cu care se confruntă compania, cum ar fi „riscurile ridicate de recesiune în Europa și America de Nord, precum și incertitudinea în jurul redresării în China”, iar acționarii se așteaptă acum la dividende de aproximativ 0,70 euro pe acțiune, în scădere față de cele 3,30 euro primite în urmă cu un an.