20 nov. 2019 | 07:00

Ar fi putut rezolva problema traficului din București: de ce nu poate fi dat în folosință podul de 100 de milioane

Știri generale
Ar fi putut rezolva problema traficului din București: de ce nu poate fi dat în folosință podul de 100 de milioane

Dacă mai aveai vreun dubiu legat de modul aberant în care se efectuează lucrările de construcție din București și din țară, este suficient să te uiți la un pod de 100 de milioane de lei care este aproape gata, dar nu va fi dat în folosință.

La capitolul ”doar românii se pot lăuda cu o astfel de performanță”, Podul Nicolae Grigorescu din București, după ce a fost finalizat în proporție de 96%, este ”pe butuci”. Ar fi putut fluidiza circulația din zona de sud a Capitalei, dar nu se știe dacă va mai fi vreodată dat în folosință.

S-au investit 100 de milioane de lei în construcția sa, dar podul Nicolae Grigorescu nu va ajuta pe nimeni, probabil niciodată. Motivul din spatele acestui dezastru ține de faptul că a fost ridicat prea aproape de liniile de înaltă tensiune.

”Lucrările au început în 2010 și ar fi trebuit finalizate în cel mult 2 ani. Suntem în 2019, la aproape 10 ani distanță iar constructorul spune că a realizat 96% din lucrare. Pentru cele 4 procente, nimeni nu ar putea să vină cu o dată concretă pentru că problemele sunt multe.”, explică Cristian Popa, de la Digi24.

Gravitatea situației și, implicit, absurdul construcției, sunt explicat de Dan Trifu, președintele asociației Eco-Civia. ”Cu cât urcăm panta pasajului ne apropiem de firele de transport energie, cu 100.000 de volți. Dacă te uiți, dacă eu te ridic și ridici mâna ajungi la un metru de fire, mi-e și frică să ridic mâna! Când avem ceață, ploaie densă sau ninsoare  ați văzut fenomene întâmplate în Gara de Nord de la cei 27.000 de volți.”, explică Trifu. 

Într-o lume ideală, firele de înaltă tensiune trebuie ridicate la o înălțime mai mare de cele două firme responsabile de transportul electric. Constructorul care a adus podul până în stadiul de față, asta așteaptă. Din păcate, nu se aruncă nimeni la niciun fel de promisiune legată de ducerea firelor la înălțimea potrivită. În mod real, este puțin probabil să nu dureze alți zece ani.

”Pasajul nu a putut fi dat în exploatare, nu s-au respectat avizele date de societatea de transport energie. Noi le-am transmis o adresă și ne-au spus că nu s-au respectat avizele. Acum Primăria solicită supraînălțarea stâlpilor care susțin firele de transport energie.”, a adăugat Dan Trifu.