Ca urmare a noilor situații critice, determinate de dispariția sumbarinului „Belgorod”, NATO a ridicat gradul de alertă. În acest context, la această oră un avion NATO zboară deasupra României. Este cea mai urmărită aeronavă din lume!
În aceste zile, Rusia se apre că trece la un nou nivel. Conform unor informații apărute în pres italiană, în weekend, cel mai mare submarin nuclear rusesc, „Belgorod” a plecat din baza militară din Atartica, având la bord una din cele mai puternice arme deținute de Rusia, Poseidon.
În acest context Alianța Nord-Atlantică a ridicat gradul de alertă, trimițând în zona Mării Negre avioane pentru a survola zona. Tot mai multe servicii secrete spun că Putin ar putea da ordinul pentru a se testa arma de la bordul submarinului, ca un ultim act de forță în războiul său împotriva Ucrainei.
În timp ce lumea așteaptă următoarea mișcare a Rusiei, avioanele militare americane continuă să survoleze Europa de Est, căutând schimbări în poziția Rusiei de-a lungul graniței cu Ucraina, care ar putea oferi indicii cu privire la următoarele sale mișcări. Cea mai recentă aeronavă, JAKE11, a fost trimisă să survoleze teritoriul României, având în vedere tensiunile din aceste ultime zile.
Acest avion, JAKE11, aparține forțelor aeriene americane, iar traseul este unul secretizat. Cu toate astea, puținele informații existente spun că este urmărit de nu mai puțin de 2.100 de persoane. Urmărirea avionului este realizată prin intermediul unei aplicații care urmărește zborurile civile și militare.
Aeronava, de tip RC-135W Rivet Joint, face parte din categoria aeronavelor de supraveghere de la mare înălțime, și face parte din flota americană, dar și din cea britanică.
Aeronava de recunoaștere este un C-135 modificat extensiv. Modificările Rivet Joint sunt legate în principal de partea de senzori de la bord. Acești senzori permit echipajului misiunii să detecteze, să identifice și să geolocalizeze semnale din întregul spectru electromagnetic.
Echipajul misiunii poate apoi să transmită informațiile colectate prin intermediul sistemului extins de comunicații a Rivet Joint. În interior au loc peste 30 de persoane, inclusiv echipajul din cabina de pilotaj, ofițerii de război electronic, operatorii de informații și tehnicienii de întreținere în zbor.
Flota Rivet Joint a fost retehnologizată cu motoare CFM-56, cu un instrumentar de bord și sisteme de navigație modernizate conform standardelor FAA/ICAO. Aceste standarde includ conversia de la citirile analogice la o configurație digitală „glass cockpit”.