Vești bune pentru soferii români. Lucrările pentru execuția primului lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău încep luni, 22 august, cu predarea amplasamentului către asocierea italiano-română Pizzarotti-Retter. Constructorul are la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea lotului Ploiești-Mizil, ce are o lungime de 21 de kilometri și 14 poduri, cea mai dificilă lucrare fiind un pasaj cu o lungime de 550 de metri. La fața locului se va afla ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (prima prezență la deschiderea unui mare șantier). A7 Ploiești-Pașcani este cel mai important proiect european de autostradă finanțat prin PNRR.
Lotul Ploiești (Dumbrava) – Mizil este al doilea contract care intră în șantier din cele 13 ale întregii autostrăzi Ploiești-Pașcani (314 kilometri), celelalte 11 loturi fiind în diferite etape, de la constructori desemnați la depunere oferte. Primul șantier pe ,,Autostrada Moldovei” s-a deschis joi, 11 august, lotul de mijloc Mizil -Pietroasele (28 de kilometri), în timp ce lotul 3 Pietroasele -Buzău (14 km) este în etapa de reevaluare a ofertelor după decizia Curții de Apel București (CAB). Pentru lotul Ploiești-Mizil, primele două luni din cele 20 sunt pentru deminare, descărcare arheologică, etape specifice înainte de lucrările propriu-zise.
Constructorul italian Pizzarotti, cel care se va ocupa de lotul Ploiești-Mizil, a fost penalizat cu peste 80 de milioane de lei pentru întârzierea de patru ani pe A 10 Sebeș-Turda. Inițial, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere desemnase firma românească Bog Art câștigătoarea contractului de 1,4 miliarde lei, dar nu a depus la timp toate actele, așa că atribuirea s-a făcut către Pizzarotti.
Trebuie spus că ultimul contract al italienilor a fost primul lot al Autostrăzii A 10 Sebeș -Turda deschis parțial în 2020, cu o întârziere de patru ani față de termenul inițial, motiv pentru care CNAIR i-au penalizat cu peste 80 de milioane lei.
Tronsonul Ploieşti – Buzău arată cam așa în cifre: Întreg sectorul Ploiești – Buzău al A7 (Autostrada Moldovei) are o lungime totală de 63,25 km și o valoare estimată la 4,3 miliarde lei, bani alocați prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Proiectul are șase noduri rutiere, 160 de hectare de perdele forestiere, 42 de poduri + pasaje; patru spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.
Pe distanța de 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, două noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare.
Proiectul prevede pe Tronsonul 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) nu mai puțin de 20 de poduri și pasaje, două noduri rutiere și două spații de servicii.
Pe cei 13,9 kilometri ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi amplasate șapte poduri și pasaje, două noduri rutiere, un centru de întreținere și două spații de servicii.