Nu te lăsa niciodată păcălit de meniul dintr-un restaurant de lux. Mâncărurile sănătoase, care merită banii pe care îi achiți, nu vor fi lăsate niciodată la vedere. Designerii de meniuri sunt la curent cu toate trucurile care trebuie folosite pentru a te convinge să cumperi anumite feluri de mâncare. Însă acest lucru nu înseamnă că ele merită banii pe care îi plătești pe ele. Iată la ce detalii trebuie să fii atent data viitoare când mergi la restaurant! Află cum te poate păcăli meniul.
Ceea ce alegem să comandăm la un restaurant reprezină rezultatul a două lucruri. Este vorba despre mâncarea care ne sare în ochi și gustul pe care ni-l imaginăm că îl are. Iar acest lucru depinde de imaginile prezentate în meniu. Patronii restaurantelor știu toate aceste lucruri. Ei apelează la designeri, foarte iscusiți în a manipula consumatorii în așa fel încât să comande anumite tipuri de mâncare.
Este absolut natural ca atunci când privești un meniu la un restaurant, să fii atent chiar la partea de mijloc a acestuia. Designerii folosesc acest detaliu ca strategie de marketing. Totul pentru a convinge clienții să comande un anumit fel de mâncare. Astfel, ei plasează cele mai scumpe mâncăruri în centrul fiecărei pagini din meniu, în timp ce pe cele mai ieftine le așază în părțile superioare și inferioare ale paginilor.
O altă strategie de vânzare în restaurantele de lux are de-a face cu denumirile acordate felurilor de mâncare. Designerii de meniuri aleg să redenumească felurile de mâncare în așa fel încât să stârnească curiozitatea clientului și să-l determine să cumpere un anumit fel de mâncare. De exemplu, în loc de „fileu de păstrăv”, designerii vor redenumi acest fel de mâncare sub forma „păstrăv norvegian în sos”.
Toate aceste strategii de a convinge clienții să opteze pentru anumite feluri de mâncare, mai scumpe și mai nesănătoase, au fost demonstrate și în cadrul unui studiu publicat în International Journal of Hospitality Management.
Totul se reduce la modul în care arată meniul dintr-un restaurant de lux. Consumatorii vizualizează cu 42% mai multe liste cu meniuri prezentate cu litere îngroșate decât simple. Etichete precum „Specialitatea casei”/ „Recomandarea bucătarului”/ „Favoritul tradițional” au determinat creșterea vânzărilor unui anumit fel de mâncarea.
Dacă etichetarea este o opțiune bună pentru vânzători, ei bine, adăugarea termenului „sănătos” în prezentarea unui fel de mâncare îi face pe clienți sceptici cu privire la gustul acesteia, potrivit aceluiași studiu.
Citește și: Mâncarea viitorului. Lista alimentelor pe care le-ar putea consuma oamenii în 2050
Un alt aspect confirmat de către cercetători este cel al denumirii felului de mâncare consumat. A denumi un produs „Suculent file de fructe de mare italienești” va determina mai mulți clienți să îl cumpere decât dacă îl denumești simplu „File de fructe de mare”, potrivit cercetătorilor.