Ce trebuie să faci imediat dacă ți-ai pierdut sau ți-a fost furat cardul în străinătate? Nu este de dorit să rămâi fără cardul bacnar. Dar ni se poate întâmpla, ori să pierdem, ori să ne fie furat cardul bancar. Dar, dacă ai ghinionul să se întâmple, este extrem de important să știi ce trebuie să faci imediat. Dacă ți-ai pierdut sau ți-a fost furat cardul în străinătate, vezi aici care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi.
În cazul în care cardul de debit se pierde, este furat sau este blocat de un bancomat din străinătate, planurile dumneavoastră de călătorie pot fi serios deranjate. Iată câteva sfaturi pentru a vă asigura o călătorie fără probleme.
Primul lucru pe care ar trebui să-l faci, cum era de așteptat, este să te pregătești, înainte de a pleca. Este o idee bună să-ți anunți banca când și unde vei călători înainte de a pleca în străinătate.
De asemenea, poți confirma numărul de telefon la care să suni în cazul în care ceva nu merge bine. Un alt sfat ar fi să te asiguri că ai la tine un card de rezervă, precum și ceva bani în moneda locală.
Păstrează numerele de cont ale cardului de debit într-un loc sigur. Fă o fotografie a părții din față și a celei din spate a cardului cu smartphone-ul.
Stochează imaginile și numerele într-o aplicație criptată sau protejată prin parolă. În acest fel, nu vor fi accesibile în cazul în care dispozitivul se pierde.
Vei dori să alertezi instituția financiară cât mai curând posibil. Cu cât mai repede, cu-atât banca va putea lua măsuri pentru a proteja contul de fraudă.
Este posibil ca numărul gratuit pe care îl folosești pentru serviciul clienți să nu funcționeze în străinătate, așa că planifică-ți să apelezi o linie directă.
Cel mai bine ar fi să faci o listă de numere de telefon ale băncilor pentru apelanții internaționali. De asemenea, este posibil să poți lua legătura prin intermediul aplicației mobile securizate sau a site-ului web al băncii.
Odată ce ai anunțat banca sau uniunea de credit, un reprezentant te poate îndruma cu privire la pașii de urmat în cazul în care îți rătăcești cardul de debit.
Printre acestea se numără suspendarea sau înghețarea cardului de debit, trimiterea unui înlocuitor și monitorizarea contului pentru detectarea unor cheltuieli neautorizate.
Dacă este posibil, evită să te bazezi pe un singur card atunci când călătorești în străinătate. În schimb, asigură-te că ai mai multe forme de plată. Fie numerar, fie carduri de debit și de credit.
Făcând așa, ai opțiuni în cazul în care unul dintre ele lipsește sau pur și simplu nu funcționează. Banca îți va trimite probabil un card de înlocuire, dar poate dura câteva zile.
Faptul de a avea un card de rezervă te poate ajuta în ceea ce privește accesul la banii tăi. Dacă nu ai un card de rezervă, ai putea cere familiei sau prietenilor să-ți trimită fonduri prin transfer bancar, folosind un serviciu precum Western Union sau MoneyGram.
De asemenea, ai putea să întrebi emitentul cardului dacă poate transfera fonduri de urgență din contul tău. Reține că aceste servicii sunt de obicei însoțite de comisioane.
Cardurile de rezervă care oferă rambursări la bancomat și care nu percep comisioane pentru tranzacții străine te pot ajuta să eviți cheltuieli suplimentare.
Unele oferă chiar și recompense și avantaje pentru cheltuieli, așa că este bine să le ai ca și carduri de debit principale.
Așa cum spuneam la început, o astfel de situație nu este de dorit. Dar, chiar dacă ai ghinionul să se întâmple, este bine de știut ce trebuie să faci imediat dacă ți-ai pierdut sau ți-a fost furat cardul în străinătate.
După cum ai citit, pașii pe care trebuie să îi urmezi sunt simpli, dar extrem de importanți. Așadar, dacă ți-ai plănuit un sejur în străinătate, ține cont de aceste sfaturi și ai mare grijă de cardurile tale.