Probleme mari pentru piața auto din Uniunea Europeană! Cel mai scăzut nivel la înmatriculările de autoturisme a fost înregistrat încă de la începutul colectării datelor statistice. Criza globală de semiconductori a adus multe probleme atunci când vine vorba despre livrările de vehicule.
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile a publicat noi date despre înmatriculările de autoturisme în Uniunea Europeană, dezvăluind că ele au scăzut cu 30% în luna octombrie. Astfel, a fost atins cel mai scăzut nivel, iar veștile nu sunt unele deloc bune.
Mai exact, 665.001 de autoturisme au fost înmatriculate în respectiva lună, față de 954.603 de unități înregistrate în aceeași perioadă din 2020. Octombrie a fost a patra lună consecutivă de declin atunci când vine vorba despre piața auto din UE.
Se pare că majoritatea piețelor auto au înregistrat scăderi în acest an. Declinul s-a simțit în Italia, cu -35,7%, în Germania, cu -34,9%, dar și în Franța, unde a existat o scădere cu 30,7% și în Spania, cu -20,5%. Reprezentanții ACEA au făcut public anunțul trist cu privire la piața auto.
„Cu 665.001 unităţi vândute în întreaga regiune, acesta a fost cel mai slab rezultat în termeni de volum pentru o lună octombrie de la debutul colectării datelor statistice.”, au transmis reprezentanții ACEA, potrivit economica.net.
De asemenea, atunci când vine vorba despre piața auto din România, a fost înregistrată o contracție de 23,3% în luna octombrie, fiind înmatriculate 9.608 autoturisme, față de 12.523 unități în luna octombrie a anului trecut.
Înmatriculările de autoturisme din Uniunea Europeană au crescut în ritm anual cu 2,2%, însă cele patru luni consecutive au adus multe probleme. În România, ritmul de creștere înregistrat pe piața auto este mai mic decât media din UE.
O creștere de 0,8% față de anul trecut s-a simțit în primele 10 luni, fiind înmatriculate 97.870 de autoturisme. Atunci când vine vorba despre vânzări, mașinile electrificate au înregistrat o creștere de 94%, pe o cotă de piață de 12,8%.
Dacia conduce topul pe mărci al autoturismelor și vehiculelor comerciale pe piața din România, la zece luni, cu 29.345 unități. Apoi, urmează Ford cu 9.528 de unități, Toyota, cu 7.974 de unități, Renauld, cu 7.727 de unități, Hyundai cu 7.478 unități și Skoda cu 6.907 de unități.
Topul este întregit alte mărci extrem de cunoscute, anume Mercedes-Benz cu 5.995 de unități, Suzuki cu 3.955 de unități şi Peugeot cu 3.205 de unități, arată datele publicate anterior de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.