RCA 2022. Iată cât a ajuns să coste polița de asigurare pentru șoferii români. Un proiect de lege depus la Senat prevede plafonarea prețurilor RCA, dar asiguratorii se vor revolta.
Astfel, această măsură riscă să atragă o nouă procedură de infrigement împotriva României pentru nereguli în piață, spun ei. De cealaltă parte, în numai o lună de zile, prețurile la unele polițe auto s-au dublat.
Mai mulți parlamentari PNL și UDMR au inițiat un proiect de lege prin care se propune plafonarea prețurilor la RCA, la nivelul prețurilor de referință care se propune plafonarea prețurilor RCA, la nivelul prețurilor de referință ce au fost propuse de autoritatea de negociere financiară.
În fiecare an, prețurile de referință sunt calculate independent de ASF, în funcție de fiecare categorie de autovehicule. Există șansa ca în urma adoptării proiectului de lege Comisia Europeană să înceapă procedura de infringement.
De menționat este că pentru o mașină standard cu șofer de 38 de ani, prețul unei polițe la 6 luni a sărit de la aprox 600 de lei, la peste 900 de lei. De asemenea, și pentru o autoutilitară cu un șofer de 45 de ani, prețul poliței a crescut într-o lună de la aproxinativ 500 de lei, la peste 1000 de lei.
Unica instituție care a demarat controale asupra asigurătorilor este Autoritate de Supraveghere Financiară.
”În momentul de față, ASF derulează acțiuni de control la toate cele 8 companii de control, la toate cele 8 companii de asigurare care oferă produsul RCA în piața. Ce verifică ASF? Corectitudinea informațiilor oferite publicului. În același timp, și modul în care se întocmesc dosarele de daună”, a declarat Daniel Apostol, purtătorul de cuvânt al ASF.
Soluția pe care o au la ora actuală șoferii este aceea de a face o cerere la Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România pentru o redistriburile a poliței RCA. Cererea se va procesa în maximum 20 de zile și va redistribui polița RCA la prețul de referință oferit de ASF ori 1,36% marja de profit.
În acest context al scumpirilor, asigurătorii au venit însă și cu noi soluții pentru asigurarea mașinii personale în funcție de bugetul fiecăruia.
”Interesul vine ca urmare a numărului mare de accidente de pe șosele, având în vedere și gravitatea și costurile reparațiilor. Spre deosebire de produsele casco standard, care erau pentru mașini vechi între 4-8 ani, acest nou casco merge și pentru mașinile de până la 13 ani”, a spus Călin Grigorovici, director vânzări al unei firme de asigurări.
Autoritatea principală ce ar trebui să se ocupe de creșterea prețurilor, Consiliul Concurenței, este silențioasă în această perioadă.