Mezelurile sunt printre preparatele preferate de români, mai ales pentru că acestea pot să fie consumate în orice perioadă din zi. Totuși, se pare că există un aliment ce este cumpărat mai mult ca altele, fiind pe masa tuturor clienților din magazine.
Mezelurile sunt versatile, astfel că ele pot să fie consumate dimineața, la prânz și seara, dar și la evenimentele festive, cum ar fi nunțile. Fiind ușor de integrat în diferite rețete, ele reprezintă o alegere sigură pentru românii ce vor să mănânce un aliment sățios.
Spre exemplu, 7 din 10 români din mediul urban utilizatori de internet consumă mezeluri cel puțin o dată pe săptămână, arată un studiu iSense Solutions. Ținând cont că produsele au prețuri avantajoase și pot să fie găsite diferite sortimente, nu este de mirare că mulți preferă să le mănânce.
De asemenea, 51% din românii ce au participat la studiu preferă mezelurile pentru o gustare rapidă, 50% consumă aceste produse la micul dejun, iar 31% nu uită de ele în momentul în care există o deplasare în afara localității.
Mai mult, 30% apelează la mezeluri ori de câte ori le este poftă, iar 18% dintre români pun aceste preparate pe masă în momentul în care au musafiri și vor să aranjeze diferite platouri cu mai multe produse pentru a impresiona invitații.
Există și anumite preferințe atunci când vine vorba despre mezeluri. Spre exemplu, 58% din românii din mediul urban cumpără mezeluri ambalate feliat, 55% preferă să ducă acasă produse ambalate baton, iar 44% optează pentru mezeluri vrac feliat.
Salamul crud uscat se află printre produsele ce au captat atenția românilor. Cu acestea fiind spuse, 44% din clienții magazinelor optează pentru acest produs, în timp ce 13% vor să mănânce mușchi file, 8% cumpără șuncă, iar salamul fiert este preferat de 8%.
Cât despre parizer, prosciutto sau pastramă, produsele respective sunt cumpărate de 4% dintre românii ce locuiesc în mediul urban. Lidl este lider de piață pentru cei ce își doresc să consume mezeluri, 60% din români optând pentru acest lanț de magazine.
Urmează Kaufland, cu un procent de 56%, Carrefour, cu 35%, Profi, cu 23%, Auchan, cu 22% și Penny, cu 22%. Supermarketurile sunt urmate de magazinele de cartier, ce au un procent de 18%, dar și de piața agroalimentară, ce a cucerit 12% dintre români.
De asemenea, românii ce locuiesc în Capitală preferă să cumpere mezeluri și de la Mega Image. Se pare că aceste produse sunt extrem de apreciate, așa că nu este de mirare că toată lumea preferă să le abordeze când vine vorba de o masă rapidă.