Ministerul Apărării Naționale a început recrutările de rezerviști în nu mai puțin de 20 de județe. Până pe data de 23 august, MApN organizează campania de selecție a cetățenilor care doresc să îndeplinească serviciul militar în calitatea de rezervist voluntar. Ce trebuie să faci pentru a te putea înscrie și de ce documente ai nevoie?
Ministerul Apărării este în căutare de rezerviști voluntari. Procesul de selecție a început deja și va dura până pe 23 august iar pregătirea durează nouă săptămâni. Locurile disponibile pentru cei ce vor să îndeplinească serviciul militar în calitate de rezervist voluntar sunt peste 1.300 de: ofițeri, maiștri militari, subofițeri, gradați și soldați. Cetățenii care doresc să fie voluntari în Armata Română vor trebui să completeze o cerere de înscriere. De asemenea, trebuie să aibă asupra lor seria următoare de documente:
a) actul de identitate, în original şi în copie;
b) certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii;
c) acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie;
d) permisul de conducere, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice;
e) livretul militar, în original şi în copie, dacă este cazul, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.
Pentru înscriere, viitorii rezerviști voluntari se pot prezenta la sediul centrului militar zonal/județean sau la sectorul pe raza căreia își au domiciuliul. La prezentarea centrului militar, persoanele vor urma să fie informate cu privire la etapele evoluției pentru postul dorit respectiv: