Pentru a doua oară, în aproape o lună, tranzacțiile din Revolut au fost dublate. De data asta e vorba de încărcarea contului prin bănci ca ING sau BRD. Afectate sunt cardurile Visa.
Ca să alimentezi un cont Revolut, faci top-up, așa cum e cunoscut mecanismul pentru utilizatori. În cazul cardurilor Visa folosite în platforma Revolut, tranzacțiile de top-up au fost dublate. Clienți ING Bank și BRD ar fi printre cei mai afectați. ING a comunicat pe Facebook problema, asemenea și Revolut.
„Revolut a trimis către ING spre procesare plățile realizate prin intermediul Revolut de două ori. Suntem în contact direct cu echipa Revolut pentru reglarea tranzacțiilor pentru clienții ING afectați și vom reveni cu detalii”, a transmis banca.
„[…] lucrăm contra-cronometru pentru a ne asigura că banii vor fi virați cât mai repede înapoi în conturile afectate”, a transmis Revolut.
Situația de acum e similară celei de la început de iunie. Atunci, tot la top-up au fost probleme. Astfel, în conturile bancare, suma a fost mai mare decât ce-a ajuns în cont. Problema a afectat utilizatori care și-au încărcat conturile pe 3 iunie. Pe 6 iunie, tranzacțiile ar fi fost derulate din nou, retrăgând din nou bani. Atunci, promisiunea a fost că în 24 de ore banii vor reveni în conturi.
La momentul din iunie, cu clienți de la BRD, Raiffeisen, First Bank și ING, băncile au spus n că vina aparține Revolut. Compania fintech s-a apărat atunci și-a zis că a fost vina unuia dintre parteneri.
În cazul unei tranzacții online, fie că vorbim de cumpărături online, fie că e vorba de un mecanism de top-up, pașii sunt aceiași. Pornești tranzacția, unde oferi informațiile tale bancare, apoi acestea sunt criptate înainte să fie trimise spre bancă. Banca transmite informațiile către emitentul de card – Mastercard sau Visa, în cazul europenilor – și sunt verificate informațiile tranzacției cu banca. Dacă totul e în regulă, tranzacția e efectuată.
Totul se întâmplă criptat și anonimizat între aceste părți care fac parte din tranzacția online. Când vine vorba de dublarea tranzacțiilor acum, ING Bank, BRD și alte bănci afectate încă n-au comunicat oficial că ar fi vina companiei fintech. Doar că banca a primit informația că trebuie să transfere bani și, pentru că totul era în regulă, i-a transferat. Mai departe, cel mai probabil, Revolut va trebui să explice de ce tot se lovește de problema dublării tranzacțiilor.