Poșta Română, principalul operator de servicii poştale la nivel naţional, face un anunț important – a scăpat de datoriile istorice pe care le „moștenise“! Mai mult, potrivit spuselor directorului general, compania este, în prezent, pe plus.
Potrivit unui anunț făcut, astăzi, de directorul general al Poştei Române, compania are, în prezent, o situație financiară pozitivă, după ce a reușit să scape de datoriile istorice, precum și de dobânzile şi penalităţle calculate de Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili (ANAF) – în valoare de aproape 135 milioane de lei.
Suma a fost virată pe data de 20 august 2020, iar, ca urmare a efectuării acestei plăţi, au fost anulate obligaţii de plată accesorii în valoare de 45,3 milioane de lei, reprezentând dobânzi şi penalităţi.
„Poşta Română a moştenit multe datorii. Situaţiile financiare actuale oferă o imagine pozitivă. Se observă o îmbunătăţire a indicatorilor economici, ceea ce va asigura o mai bună finanţare a activităţii în perioada următoare, perioadă în care am demarat investiţii masive care vor ajuta la creşterea calităţii serviciilor poştale.
Este o dovadă în plus că ne uităm la viitor şi nu avem o politică de dezvoltare doar pe termen scurt“, a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Poştei Române.
Recent, Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii a amendat Poșta Română cu suma de 35.000 de lei, după ce a constatat că aceasta nu respectă nici măcar cerințele minime de calitate.
„În cadrul unei acţiuni de control desfăşurate la CNPR, am verificat respectarea de către companie a obiectivelor de calitate pentru anul 2019, prevăzute în legislaţia din domeniul serviciului poştal universal.
Pentru că CNPR nu a îndeplinit cerinţele minime de calitate impuse de reglementările în vigoare, neasigurând livrarea la timp a trimiterilor interne de corespondenţă prioritară, am aplicat o amendă în cuantum total de 35.000 lei“, a declarat Cristin Popa, director executiv al ANCOM.
Poșta Română avea obligația de a respecta o serie de cerinţele minime de calitate impuse de ANCOM, printre cere:
– livrarea trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minim 85%;
– livrarea trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minim 97%.