Nemții de la Lidl au ambiții mari! Conducerea lanțului de magazine vrea să ajungă pe primul loc în România, în ceea ce privește comerțul local! În prezent, lanțul de magazine se află pe locul 3, la o distanță de 2 miliarde de lei de locul 1, ocupat de ”frații” de la Kaufland.
Lidl şi Kaufland sunt reţele „surori“, parte a grupului german Schwarz, dar mănușa a fost aruncată! Așadar, discounterul german Lidl ar putea deveni lider de piaţă în România în 2020, dacă ritmul de creştere din primele luni ale anului va fi menţinut în următoarea perioadă, spune Frank Wagner, directorul care conduce operaţiunile locale ale retailerului ce are peste 270 de magazine cu preţuri mici.
Astfel, nemţii se pregătesc pentru locul 1 în comerţul alimentar, la zece ani de la intrarea oficială pe piaţă în 2011, odată cu preluarea reţelei Plus Discount. „După evoluţia din perioada martie-iulie (primele luni ale anului fiscal 2020 – n. red.) sunt încrezător că putem ajunge în 2020 numărul unu în piaţă. Urmăm trendul din anii trecuţi. Dacă lucrurile vor merge la fel în continuare, vom termina anul pe primul loc“, spune executivul german.
În 2019 compania a avut afaceri de aproape 10 mld. lei după un avans de circa 25% al vânzărilor. ”Anul 2019, la fel ca 2018, a fost fenomenal pentru noi, am crescut de patru ori mai repede ca piaţa (cu circa 25% – n.red.). Este al treilea sau al patrulea an când facem asta, fapt ce ne dă încredere pentru viitor“, spune Frank Wagner.
Compania a intrat pe piaţă în 2011 şi după ce a cumpărat o reţea de 107 magazine s-a extins de la zero cu 15-20 de magazine noi în fiecare an. Şi planurile de expansiune nu se opresc aici.
„Puterea de cumpărare creşte în fiecare an ceea ce înseamnă că numărul de magazine pentru care e loc în România creşte şi el. Dat fiind că mergem în localităţi de 15.000-20.000 de oameni, încă avem loc de dezvoltare. Am anunţat că următorul pas e la 300 de magazine, dar dat fiind că suntem aproape, putem vorbi în contextul actual de piaţă de 400-450 de unităţi în următorii 5-7 ani“.