O companie mare de securitate cibernetică trage un semnal de alarmă și îi avertizează pe români asupra unui pericol farte serios care poate veni prin e-mail. Așa, românii care au conturi la anumite bănci pot rămâne fără economiile de-o viață.
Inginerii de la Bitdefender au depistat o întreagă campanie de e-mailuri frauduloase care par a veni din partea unor instituții cunoscute, precum Banca Comercială Română sau Poșta Română. E-mail-ul este structurat astfel încât să-i câștige încrederea internauților și să-i facă să-și dezvăluie datele confidențiale. Acestea ajung direct la rețele de criminalitate informatică. Cum arată un astfel de e-mail fraudulos? Puteți vedea în Galeria Foto!
„Mesajele sunt concepute de aşa natură încât să pară că sunt trimise în mod legitim de către respectiva companie şi conţin link-uri care trimit utilizatorul către o pagină unde i se solicită informaţii bancare precum numărul şi numele de pe card, data expirării şi codul de securitate de pe spatele cardului sau datele de acces în platforma de internet banking.
Paginile înspre care e direcţionat utilizatorul sunt false şi controlate integral de către atacatori, aceştia urmând să valorifice datele strânse şi să sustragă bani din conturile victimelor. Pentru a părea cât mai credibile, e-mail-urile se folosesc în mod fraudulos de logo-urile şi culorile companiilor în cauză, însă la o citire mai atentă conţin unele erori gramaticale şi formulări mai puţin uzuale pentru asemenea comunicări”, precizează compania într-un comunicat transmis, miercuri.
Conform Bitdefender, în luna iunie a acestui an, specialiştii în securitate informatică au identificat o campanie similară de e-mail-uri trimise în mod înşelător în numele unor organizaţii, precum Poşta Română, Banca Transilvania, DHL, Balcan Express Curier sau GLS şi care instalau ameninţări de spionaj pe calculatorul infectat.
UPDATE: Reactia BCR
Este de apreciat că o pondere importantă în creșterea gradului de conștientizare a consumatorilor de internet o are si evitarea mesajelor de tip clickbait (primite prin email sau accesate pe web) ce pot induce acestora o stare puternic emoțională. În toate aceste cazuri, BCR recomandă clienților sa contacteze banca pe canalele oficiale și sa nu reacționeze impulsiv înainte de a verifica, prin intermediul reprezentanților băncii, informațiile primite pe orice canal de informare”.