Opt milioane de proprietari de autovehicule și o industrie care reprezintă 15% din PIB-ul României, sunt vizate de modificările propuse pentru Legea RCA. Ce se îmtâmplă cu polițele, în cele ce urmează.
Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) reacționează cu privire la informațiile vehiculate în spațiul public cu privire la anumite modificări prospuse pentru Legea RCA, și asigură că așa cum s-a întâmplat până acum, și anume că polițele RCA au acoperit 100% pagubele rezultate în urma accidentelor auto, exact la fel se va îmtâmpla și în continuare.
„Contrar informațiilor vehiculate în spațiul public, modificarea legii aplicabile asigurărilor RCA NU va schimba principiul de bază al asigurării – acela de a acoperi 100% pagubele survenite în urma accidentelor auto. Conform legii, toate companiile de asigurări din România vor continua să acopere integral daunele, conform constatărilor și procedurilor legale în vigoare
Industria de asigurări NU vizează schimbarea legislației în sensul unei acoperiri parțiale a daunelor de către asigurători. Societățile de asigurări din România urmăresc să ofere produse și servicii care răspund nevoilor clienților, iar polițele RCA reprezintă o componentă importantă a pieței locale.
UNSAR si BAAR NU au susținut și NU vor susține nicio modificare legislativă prin care asigurații să fie obligați să acopere o parte a daunelor rezultate din accidente, atunci când riscurile sunt acoperite de polițe RCA valide“, potrivit unui comunicat remis de UNSAR.
COTAR a informat, prin intermediul unui comunicat, cum s-ar putea modifica legea RCA pentru proprietarii de autovehicule.
„Practic, dacă asiguratorul va calcula o pagubă de 1.000 de lei, iar la service vor fi cheltuieli cu reparaţiile de 4.000 de lei, păgubitul va primi suma stabilită de asigurator şi va fi nevoit să plătească reparaţia din banii proprii, deşi plăteşte asigurare.
Asiguratorii doresc să profite în mod legal de lipsa de informare a păgubiţilor RCA cu privire la soluţiile tehnice necesare reparării autovehiculului şi a valorilor reale de reparaţie, pe care consumatorii nu au de unde să le cunoască atunci când acceptă şi semnează oferta subevaluată de despăgubire din partea firmelor de asigurări“, sunt explicațiile oferite de Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.