În condițiile în care veniturile românilor nu reușesc să țină pasul cu creșterea prețurilor, statul a creat o serie de ajutoare financiare destinate mai multor categorii sociale. Cine sunt cei care pot beneficia de 2.500 de lei de la Primărie. Ce condiții trebuie să îndeplinească, ce acte sunt necesare și care este termenul de depunere a solicitărilor.
Cine poate primi 2.500 de lei de la Primărie
În România, viața devine din ce în ce mai scumpă, iar tot mai mulți ajung să facă mari sacrificii pentru a putea să își achite facturile și să pună și mâncare pe masă pentru familie. În acest context, autoritățile au creat mai multe forme de ajutor financiar pentru cei din categoriile vulnerabile, bani de care cetățenii pot beneficia dacă îndeplinesc anumite condiții.
Primăria Municipiului București oferă 2.500 de lei sub forma unui stimulent pentru nou-născuți. Cei care pot primi sprijinul de la stat trebuie să îndeplinească o serie de condiții, în momentul venirii pe lume a bebelușului:
- măcar unul dintre părinți să aibă domiciliu stabil sau viza de reședință în Capitală cu cel puțin șase luni înainte de depunerea cererii de acordare a ajutorului
- nașterea copilului să fi fost înregistrată într-o maternitate din cadrul unităților sanitare, publice sau private, cu paturi de la nivelul municipiului București
- nu figurează cu datorii față de bugetul local
Cei interesați trebuie să știe că, în 2022, dosarul pentru acordarea acestui ajutor în valoare de 2.500 de lei trebuie depus în cel mult o lună de la data nașterii copilului. Nu se acceptă nicio întârziere, indiferent de motiv. Banii vor fi virați în contul bancar la finalul lunii următoare depunerii cererii. Părinții pot solicita și ridicarea banilor cash.
Ce acte sunt necesare
Dosarul ce se depune de românii care solicită stimulentul de 2.500 de lei de la Primărie trebuie să conțină actele din lista următoare:
- cerere tipizată în original
- declarație de consimțământ în original, completată de părintele care nu se prezintă la depunere sau în contul căruia nu se virează stimulentul/nu ridică simulentul. Această declarație este necesară pentru prevenirea situațiilor în care unul dintre părinți nu este de acord ca celălalt părinte să încaseze/ridice stimulentul.
- certificatul de naștere al copilului, original și copie (poză/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail) sau număr de înregistrare care conține CNP-ul copilului eliberat de Biroul de înregistrare nașteri de la Oficiul de Stare Civilă, în cazul în care nu s-a eliberat certificatul de naștere (după ce se obține certificatul de naștere, se va depune la dosar o fotocopie);
- biletul de ieșire din spital al nou-născutului sau certificat medical constatator al nașterii emis de către unitatea sanitară (copie);
- actul de identitate al părinților (original și copie) sau poză/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail)
- certificat fiscal emis de Direcția de Taxe și Impozite Locale pentru părintele deponent, din care reiese că solicitantul nu are datorii neeșalonate către bugetul local (original).
- extras de cont pentru efectuarea viramentului bancar.