04 nov. 2022 | 10:35

INTERVIU Viorel Dragu – de la ”Teo, Vio și Costel” la Stand-up Revolution și mai departe

ACTUALITATE
INTERVIU Viorel Dragu - de la ”Teo, Vio și Costel” la Stand-up Revolution și mai departe

Viorel Dragu este unul dintre cei mai apreciați comedianți de la noi din țară, face stand-up de vreo 20 de ani și îl știi de la Cafe Deko sau, dacă nu, sigur îl știi de la Stand-Up Revolution, prima emisiune de stand-up din România, unde e jurat.

Stand-Up Revolution a prins foarte repede la public, fiind în topul audiențelor în fiecare săptămână. Acolo, amatori sau experimentați, concurenții sunt ascultați, îndrumați și sfătuiți pe parcursul competiției de patru dintre temerarii stand-up-ului românesc, Teo, Vio, Costel și Dan Badea. Toți au cariere vechi și de succes în segmentul de stand-up din țara noastră, fiind emblematici în industrie, dar și un reper pentru comedienii români.

Vio nu e genul care să vorbească prea mult despre el sau despre ce face, e destul de discret, lăsându-și talentul să vorbească de la sine pe scenă. Cu toate astea, redacția Playtech a reușit să afle de la el despre cum vede scena de stand-up din România, dar și despre proiectele lui care nu se văd la televizor sau pe scenă.

Ozana: Cum te-ai apucat de stand-up și ce îți place cel mai mult la meseria ta?

Vio: M-am apucat de stand-up pentru că am simțit nevoia să dau ceva înapoi poporului care mi-a oferit atât de multe. Cel mai mult la meseria Îmi place să stau cu oamenii care fac stand-up. Dacă nu erau ei, mă lăsam demult.

Ozana: Ai început să faci stand-up în 2004, la Cafe Deko. Ce diferențe sunt între acea perioadă și prezent, s-a schimbat ceva, a evoluat publicul?

Vio: Păi, în primul rând, în prezent facem stand-up. Ce făceam atunci era o încercare timidă de a fi semi-amuzanți. Pot spune că acum e presiunea mult mai mare când faci o glumă, pentru că atunci eram praf toți. Sunt convins că publicul a evoluat, pentru că au mai văzut și ei show-uri de stand-up, dar, oricum, au fost foarte drăguți că râdeau la porcăriile pe care le ziceam noi în vremurile alea.

Ozana: Unde crezi că se situează România la industria de stand-up, poate comparativ cu alte țări? Ce percepție are societatea asupra acestei meserii?

Vio: România stă foarte bine în ceea ce privește piața de stand-up, din ce știu eu. Percepția societății este că suntem amuzanți sau vulgari. În ambele cazuri, au dreptate.

Ozana: Se poate trăi din stand-up în România? După câți ani pe scenă crezi că poți începe să câștigi echivalentul unui salariu decent?

Vio: Ca în orice meserie, se poate trăi din ea dacă ești bun, îți faci treaba și n-ai cheltuieli mari.

Ozana: De unde îți iei inspirația când compui texte pentru momentele tale?

Vio: Și eu sunt curios de unde îmi iau inspirația, pentru că în ultima perioadă n-am mai avut deloc.

Ozana: Cum ai descrie Stand-Up Revolution și care e experiența ta de până acum ca jurat al primei emisiuni de stand-up din România?

Vio: Fără să vreau sau să mă aștept, această emisiune a ajuns să-mi intre la inimă.  Nu credeam că o să mă implic atât de mult, deși știu că pare că nu mă implic deloc. Postura de jurat este ciudată, pentru că riști să începi să crezi că ești important și că părerea ta contează, dar în realitate… no one cares.

Ozana: Ce proiecte mai ai, pe lângă stand-up? Povestește-mi puțin despre Lejereanu și Hoodigans.

Vio: Lejereanu și Hoodigans sunt proiecte pe care le-am făcut cu prietenii mei, în speranța de a intra puțin în lumea reală. Noi am fost foarte răsfățați până acum, având meseria pe care o avem și suntem puțin rupți de realitate. La fel ca în stand-up, pot spune că în primii ani am învățat ce să nu facem.

Vinul Lejereanu s-a născut în 2020, din pasiunea a doi comedianți de a crea un vin care să se numească Lejereanu. Misiunea copatronilor Viorel Dragu și Dan Frînculescu este să vândă suficient vin cât să facă și ei bani de-o bere.

Hoodigans e business-ul pe care îl am cu Sorin Pârcălab. Hoodiganurile resetează valorile cu o atitudine relaxată. Filozofia Hoodigans își propune să facă din calitate un criteriu de selecție pentru clienți. Brandul vizează iubitorii de hanorace. Scopul nostru este să avem o comunicare relaxată cu clienții noștri, dar un mecanism de producție riguros.

Ozana: Dacă n-ai fi comediant, ce meserie crezi c-ai fi avut?

Vio: Orice meserie mi-ar fi asigurat un trai decent, dar clar nu ceva la birou

Ozana: Cum te ajută tehnologia și social media (YouTube, Facebook, Instagram) în promovare?

Vio: M-ar ajuta tehnologia și social media dacă m-aș ține de ele. Nu prea îmi bat capul să postez.

Ozana: Ce planuri de viitor ai?

Vio: Să învăț să bat la tobe, să fac 50 de flotări și să-mi crească părul la loc (n.r. râde).