07 oct. 2022 | 07:35

Top 10 locuri de muncă ale viitorului care sunt digitale și la distanță: care sunt joburile pe care să te axezi

ACTUALITATE
Top 10 locuri de muncă ale viitorului care sunt digitale și la distanță: care sunt joburile pe care să te axezi

Trăim acum în Revoluția 4.0, ceea ce presupune un avans accelerat către digitalizare. Tehnologia a avut un impact notabil în toate domeniile, iar astăzi putem spune că viitorul muncii este digital. Adică, vom vorbi în continuare despre locuri de muncă ce vor avea cel mai mare succes și vor fi cele mai solicitate în anii următori – sunt legate de domenii foarte diverse, dar cu tehnologia ca prioritate. De exemplu, marketing digital, inteligență artificială, știință a datelor, dezvoltare și implementare de software, blockchain și criptomonede.

Așa-numita Revoluție 4.0 se referă la dezvoltarea tehnologică accelerată pe care o trăim astăzi. De la Revoluția Industrială din secolul al XVIII-lea, tehnologia s-a dezvoltat într-un ritm accelerat. De la inventarea primului război de țesut până la dezvoltarea tehnologică actuală, au trecut mai bine de două secole și nenumărate inovații și descoperiri științifice.

În prezent, experimentăm Revoluția 4.0 bazată pe interconectivitate, automatizare, învățare automată și transmitere în timp real a datelor generate în aceste procese. Tehnologii precum Big Data & Analytics, Data Science, Artificial Intelligence, Search Engine Optimization, realitate augmentată, 3D additive manufacturing, simulare, sisteme ciber-fizice, robotică, cloud computing, blockchain, printre altele, predomină.

Iată, în continuare, zece joburi ale viitorului, din domeniul tehnologiei, pe care să te concentrezi, dacă vrei să ai succes și bani.

Specialistul SEO

Cunoștințele privind optimizarea pentru motoarele de căutare îi permit să poziționeze conținutul în mod organic în Google și în alte motoare de căutare. Această poziție necesită utilizarea unor instrumente precum Semrush sau Ahrefs. Acestea permit înțelegerea tendințelor care circulă cel mai mult pe internet, pe baza cuvintelor cheie, interogări sau întrebări.

Specialistul SEO trebuie să știe și cum să deruleze campanii de link-building pentru a țese o rețea cu link-uri către alte site-uri, pentru a se clasa. De asemenea, trebuie să se ocupe de platforme pentru a genera și gestiona conținut, cum ar fi WordPress.

În ceea ce privește studiile în acest domeniu, există diplome și certificări postuniversitare în SEO, pentru a stăpâni pe deplin capacitatea de a poziționa organic conținutul.

Community Manager

În zilele noastre, companiile trebuie să aibă un site web pentru a-și împărtăși serviciile și produsele. În plus, este, de asemenea, esențial ca acestea să aibă rețele sociale active. Marketingul se concentrează pe generarea comunității, deoarece este mai eficient să menținem clienții prin stabilirea unui interes organic pentru un produs.

Community Manager îndeplinește această sarcină; el este responsabil cu generarea și gestionarea unei comunități în rețelele sociale ale unei companii prin strategii de conținut. Există masterate în Social Media și Community Manager care oferă instrumente pentru a fi un expert.

Manager Growth Hacking

El se ocupă de creșterea unui brand, pentru care trebuie să organizeze campanii și proiecte complexe de marketing digital. Un Growth Hacking Manager poate genera conținut viral prin analizarea comportamentului utilizatorilor pe rețelele sociale. Scopul este de a realiza conversia, adică clienții să cumpere un produs sau să facă click pe un anumit conținut.

Există trei linii directoare: experimentare, reținere și scalabilitate. Trebuie să schimbe metodologiile în funcție de tendințele și intențiile metodei științifice. Nu numai asta, dar încearcă și să genereze interacțiune cu clienții și să le proiecteze la scară largă, prin tehnologie.

Studiile în Project Management și Digital Marketing favorizează expertiza în acest domeniu.

Programator

În prezent, multe companii au nevoie de programatori. Ei sunt cei care lucrează codul și dau concretețe ideilor solicitate de managerii lor de produs, fie ca backend, fie ca frontend. Ei dezvoltă aplicații sau platforme pentru uz comercial sau recreațional și le întrețin. Adică pentru a da urmări și soluții erorilor utilizatorilor.

Dacă decizi să te dedici acestui lucru, nu vei avea nicio problemă să găsești un loc de muncă. Totuși, este și adevărat că este o zonă foarte competitivă. Prin urmare, este recomandabil să alegi un limbaj de programare în care să te specializezi, de exemplu: Java Script, Java, Piton, HTML, HML, C#, C/C++, CSS, R, Obiectiv-C, Rapid, PHP, Matlab.

Dezvoltator

Am spus că programatorii „dezvoltă” aplicații sau platforme, deci este același lucru cu dezvoltatorii? Răspunsul este nu, pentru că sunt posturi cu responsabilități diferite. Un dezvoltator poate acționa și ca programator, dar nu invers.

Asta înseamnă că dezvoltatorul are mai multe responsabilități, așa că, în general, va trebui să delege munca cu codul unui programator. Dezvoltatorii au o vizibilitate mai mare asupra proiectelor de dezvoltare, deoarece sunt implicați în aspecte precum proiectare, implementare, documentare, printre altele. Deci profilul lor ar trebui să fie același cu cel al unui programator, dar au nevoie și de abilități de management.

Data Scientist

Având în vedere generația vastă de informații furnizate de sistemele de calcul, această disciplină a apărut din analiza și interpretarea datelor la scară largă. În ultimul timp, am auzit multe despre oamenii de știință ai datelor. Cu toate acestea, omul de știință danez Peter Naur a numit această disciplină în 1974 în cartea Concise Survey of Computer Methods.

Oamenii de știință de date aplică analize tehnice bazelor de date și astfel profită de marea de informații, pentru a atinge obiective specifice. Aceștia sunt responsabili cu proiectarea și implementarea algoritmilor matematici generați din statistici. De asemenea, ei aplică învățarea automată și alte metodologii, pentru a lua decizii mai bune.

Această profesie necesită abilități diferite. De exemplu, gestionarea sistemelor de stocare distribuite, gestionarea bazelor de date SQL sau PL/SQL, programare și altele.

Specialist în analiză predictivă

Tot mai multe companii devin conștiente de importanța utilizării inteligente a resurselor, iar tehnologia poate ajuta în acest sens. De aceea, este esențial să colectezi informații la scară largă și să ai capacitatea de a le interpreta.

Potrivit International Data Corporation (I.D.C.), în 2020, fiecare ființă umană a generat aproximativ 1,7 megaocteți, ceea ce dă un total de aproape 40 de trilioane de gigaocteți. Cifrele sunt de neimaginat; se sugerează ca un cosmos al informaţiei. Cu toate acestea, ele pot fi analizate și interpretate de un specialist în analiză predictivă sau de un analist Big Data.

Big Data & Analytics este o ramură a Data Science caracterizată prin manipularea unor cantități colosale de informații: big data, care necesită tehnici de analiză diferite în fiecare caz.

Manager de proiect digital

Atunci când o companie își realizează digitalizarea, are nevoie de oameni care pot implementa un întreg sistem tehnologic. Un manager de proiect digital își asumă sarcina de a transforma digital o companie. În prealabil, trebuie să cunoască despre managementul afacerilor și despre dezvoltarea tehnică a produselor online.

Sarcinile lor includ gestionarea bugetelor, identificarea riscurilor, aplicarea inovației și metodologiilor eficiente și gestionarea echipelor, printre altele. Contextul lor academic include cariere sau certificări, cum ar fi următoarele: afaceri digitale, MBA cu accent pe managementul proiectelor digitale, marketing digital.

Inginer software

Transformarea digitală a afacerii necesită, de asemenea, ingineri software care pot implementa sisteme pentru a eficientiza și îmbunătăți procesele. Aceștia sunt profesioniști care cunosc ciclul de viață și implementarea sistemelor. Ei se pot ocupa de diverse limbaje de programare, astfel încât abilitățile lor le permit și să fie programatori sau dezvoltatori. Diferența este că inginerii analizează, de asemenea, o problemă și soluția ei din proiectare, implementare și urmărire.

O metaforă comună pentru înțelegerea diferenței dintre cele două este gătitul. Mulți oameni știu să gătească, dar puțini ar putea face o petrecere pentru sute sau mii de oameni.

Dezvoltator Blockchain

Printre altele, criptomonedele permit descentralizarea și rezolvă problema centrală a tranzacțiilor internaționale. Ecosisteme precum Polkadot și Cosmos interconectează blockchain-uri pentru a construi aplicații și mai descentralizate și mai sigure.

Există o întreagă industrie foarte dinamică a dezvoltării protocolului blockchain. În această industrie, dezvoltatorii seniori care să se ocupe de protocoale de nivel înalt sunt mai ales necesari. Ei trebuie să cunoască securitatea criptografiei, să urmeze o metodologie de dezvoltare agilă și, mai presus de toate, să aducă criptografia unui produs.

Aceste profiluri trebuie să cunoască despre dezvoltarea orientată pe obiecte. Cei mai potriviți sunt dezvoltatorii care stăpânesc limbaje de programare precum JavaScript, Java, C++, Solidity și altele. Aceste profiluri câștigă foarte bine, pentru că mulți oameni încă nu cunosc blockchain, deși este o industrie competitivă.