03 oct. 2022 | 06:30

Se întâmplă cu iPhone 14 și nu se aștepta nimeni: ar fi trebuit să fie un succes răsunător

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Se întâmplă cu iPhone 14 și nu se aștepta nimeni: ar fi trebuit să fie un succes răsunător

La aproximativ o lună de la lansare celei mai noi familii de smartphone-uri de la Apple, compania și-a format deja o părere despre succesul iPhone 14, iar multe dintre veștile pe marginea acestui subiect nu sunt chiar optimiste.

Primele rezultate legate de performanța financiară a iPhone 14 au ajuns online și, conform unor surse citate de Bloomberg, nu prea sunt bune. Aparent, Apple a cerut furnizorilor să nu producă mai multe telefoane iPhone 14, pentru că s-au vândut sub estimările companiei.

Una caldă și una rece, de la Apple

În timp ce vânzările pentru iPhone 14 și iPhone 14 Max au dezamăgit gigantul din Cupertino, nu se poate spune același lucru despre iPhone 14 Pro și iPhone 14 Pro Max. Acestea din urmă au înregistrat solicitări semnificativ mai numeroase.

Sursele apropiate de companie pe care le-a citat Bloomberg insistă pe faptul că, în teorie, producția pentru iPhone 14 ar fi trebuit să crească la mai puțin de o lună de la lansare cu aproximativ 6%. Din păcate, interesul arătat de cumpărători nu s-a aliniat calculele pre-lansare.

Pe lângă faptul că acestea sunt cele mai scumpe telefoane Apple lansate vreodată, mai ales în Europa, din cauza devalorizării euro în raportul cu dolarul, inflația și-a spus și ea cuvântul. Mulți cumpărători de smartphone-uri au amânat cumpărare unui nou telefon din cauza altor priorități.

În ultimul trimestru din 2022, odată cu inflația accelerată și criza energetică, în fiecare colț al mapamondului, oamenii sunt un pic mai precauți în a face achiziții și investiții semnificative, iar înlocuirea telefonului cu unul un pic mai bun decât cel de acum un an este departe de a fi o prioritate.

Ca referință, Apple estimează că va produce 90 de milioane de iPhone 14 și iPhone 14 Pro în primele șase luni de disponibilitate a noilor terminale, similar cu valorile de acum un an, aplicate la iPhone 13. Partea bună pentru compania americană este însă că are acum o cotă și mai mare de profit, deci aceleași unități produse sau vânzări nu se traduc prin aceleași profit, ci unul mai mare. Apple vinde aproximativ 200 de milioane de iPhone-uri anual, la nivel global.