De ce browserul Google se intitulează Chrome – legătura cu mașinile clasice de viteză
Când vine vorba de tehnologie, vezi foarte multe nume ciudate pe internet care, la prima vedere, nu înseamnă nimic. Spotify, Google, Uber sau Bolt par cuvinte aleatorii. În practică, fiecare dintre ele are o poveste în spate, iar de această dată, o detaliem pe cea din spatele Chrome.
Chrome este echivalentul în engleză pentru cuvântul crom din limba română, un material lucios, strălucitor care, pentru majoritatea oamenilor, s-ar putea să nu aibă neapărat o semnificație specială. În realitatea, vorbim de o metaforă vizuală, o asociere intrinsecă, deși nu foarte evidentă, cu viteza, rapiditatea pe care Google și-a dorit să o asociezi cu browserul său de internet.
Google Chrome și finisajele cromate
Anii `50 și `60 din Statele Unite ale Americii, în materie de autoturisme, au fost asociați cu bolizi precum cel din imaginea de mai sus. Aceste creații erau supranumite ”Muscle Cars”, mașini cu mușchi. De fapt, erau autoturisme cu o viteză foarte mare, motoare puternice și un aspect impunător. O parte importantă din particularitățile care ți-au furat ochii la acele mașini, după cum se poate vedea și în cazul acestui bolid de culoare roșie, ține de finisajele cromate. Poate nu le-ai sesizat la început, pentru că sunt atât de bine integrate în mașină, dar acele elemente cromate ”trădează”, parțial, că vorbim de un monstru de mașină.
Indiferent dacă rezonezi sau nu explicația de mai sus, aceasta a fost logica din spatele Google Chrome. Cuvântul crom trebuia să-ți aducă aminte de putere, performanță, de detalii care fac diferența. Dacă vrei să duci metafora și mai departe, la fel ca acele finisaje cromate, Chrome era menit să îmbrățișeze conținutul central, paginile web care contează, fără să distragă foarte mult. Practic, inginerii Google s-au gândit că au creat un browser rapid, eficient, unul pe care îl poți ignora cu ușurință dacă asta îți dorești, dar care ”strălucește” atunci când ai nevoie de el.