De râs sau de plâns? La ce au ajuns oamenii să renunțe, din cauza scumpirilor fără precedent
Cifre foarte simpatice vin de la presa americană, care ne indică faptul că oamenii, atât în SUA, cât și-n Europa, au început să-și diminueze bugetul pentru … ciocolată!
Da, ai citit bine! Din cauza scumpirilor pe tot lanțul alimentar și al altor bunuri de larg consum, ciocolata nu mai e o prioritate, nici pentru americani, nici pentru europeni. E un moft la care au renunțat, cu regret, dar care le salvează câțiva bănuți în buzunar, pentru alte necesități de zi cu zi.
Spuneam cifre „simpatice” fiindcă pare ușor amuzantă această informație, în contextul grav al economiei internaționale, când Organizația Națiunilor Unite avertizează că aproximativ 50 cincizeci de milioane de oameni, din 45 de țări, sunt la un pas de foamete și că e doar o chestiune de timp până când foametea va face ravagii la nivel mondial. Cel mai mare pericol ar plana asupra anumitor regiuni precum Etiopia, Somalia și Sudanul de Sud, a mai transmis ONU.
„Chemăm comunitatea internațională să sprijine de urgență țările vulnerabile prin acțiuni coordonate precum furnizarea urgență de alimente, un sprijin financiar, o producție agricolă mărită și un comerț deschis”, au declarat șefii Băncii Mondiale, Fondului Monetar Internațional (FMI), Programului Alimentar Mondial al ONU (PAM) și Organizației Mondiale a Comerțului (OMC).
„Efectele războiului din Ucraina se adaugă pandemiei de COVID-19, în timp ce schimbările climatice și accelerarea conflictelor cauzează pagube persistente populațiilor din toată lumea (…)
Creșterea puternică a prețurilor la produsele de baza și penuriile în aprovizionare măresc presiunea asupra gospodăriilor din întreaga lume și aruncă alte milioane de persoane în sărăcie„, au mai afirmat aceștia.
Prețurile fac ravagii printre pofticioși
Dar să revenim la mica noastră problemă, legată de consumul redus de ciocolată. Conform jurnaliștilor Reuters, se pare că, per ansamblu, vânzările cu amănuntul de ciocolată în SUA au scăzut cu 2% până la 3% în ultimele luni. Aceste evoluții sunt puse pe seama prețurilor din ce în ce mai piperate!
Din nefericire, nici premisele pentru viitor nu sunt unele optimiste.
„Ne aşteptăm ca pe măsură ce înaintăm în an să vedem o diminuare a volumului vânzărilor”, a spus Melissa Poole. Ea a mai spus că până la scăderea din ultima perioadă „consumatorii nu şi-au redus deloc consumul”.
Glumind puțin, putem spune că această reducere a consumului poate avea beneficii asupra siluetei noastre. Totuși, date fiind studiile care fac o legătură directă între starea de fericire și consumul de ciocolată, e posibil să fim mai slabi, dar ceva mai posomorâți!