Benzina și motorina, un stres major pentru toți șoferii români: la ce preț a mai ajuns acum
După ce am aflat în urmă cu câteva zile că prețul carburantului s-a dublat în România în ultimii doi ani, trendul scumpirilor la benzină și motorină continuă.
Carburanții auto s-au scumpit din nou ieri, în continuarea creșterilor de prețuri înregistrate săptămâna trecută. În funcție de unde te uiți, prețul motorinei s-ar putea să pară neschimbat de câteva zile, dar cu siguranță nu discutăm de un trend general.
Cât a ajuns să coste benzina în România, dar motorina
În medie, în ultimele 24 de ore, benzina s-a scumpit din nou cu aproximativ 4 bani. Acea valoare contează însă mai puțin, important este că un litru de benzină standard la benzinăriile Mol în București costă 8,25 lei, la fel și la OMV. Câteva benzinării Lukoil ți-o vând cu 8,11 lei, dar cam atât. În Brașov, o găsești chiar și la 8,28 lei la Mol.
Pe partea de motorină standard, șansele ca valoarea de achiziție pe litru să mai scadă vreodată sub benzină scade pe zi ce trece. În Capitală, un litru de motorină standard se vinde cu 8,88 lei la Mol și OMV. Cu un pic de noroc, s-ar putea să găsești un Lukoil care o vinde cu 8,76 lei. Cel mai scump carburant din România rămâne motorina superioară, al cărui preț la OMV și Mol a sărit până la 9,37 lei în București.
Una peste alta, scumpirile în România par să graviteze în jurul cifrei de patru bani de fiecare dată, pentru carburant. La fiecare câteva zile, dacă nu și după 24 de ore, tot vedem o scumpire de patru bani. Doar în ultima lună, benzina s-a scumpit cu peste 60 de bani, de la o medie de 7,63 lei pe litru, în timp ce ritmul de creștere al combustibilului diesel s-a mai ponderat, de la 8,5 lei până la cei 8,88 lei citați mai sus, o diferență de 38 de bani.
Dacă nu era evident, prețul la carburant este în strânsă legătură cu cotațiile petrolului din regiune, dar și de sancțiunile impuse Rusiei de către Uniunea Europeană. Pornind de la această realitate, ne putem aștepta în continuare la scumpiri.