06 mai 2022 | 12:55

The Batman a schimbat tot ce știai despre succes: lansarea hibridă cinematografe-HBO Max a dat roade

ACTUALITATE
The Batman a schimbat tot ce știai despre succes: lansarea hibridă cinematografe-HBO Max a dat roade

Efectul pandemiei asupra situației din cinematografe, dar și în ceea ce privește platformele de streaming, a schimbat modul în care este perceput acum succesul. Cu toate astea, lansarea The Batman a făcut ca aceste cifre să nu mai poată fi folosite pentru a compara performanța filmelor, după cum vei vedea în cele ce urmează.

Industria cinematografică se schimbă în multe feluri și, mulțumită unora dintre aceste schimbări, este mai greu ca niciodată să înțelegem cum funcționează filmele, din punct de vedere comercial.

Succesul The Batman funcționează în funcție de propriile reguli

The Batman nu este primul mare film de succes lansat în pandemie, dar modelul său particular de distribuție, împreună cu performanța uriașă atât în cinematografe, cât și pe HBO Max, la doar 46 de zile după ce a apărut pe marele ecran, demonstrează că un model mixt, de acest fel, funcționează de minune.

Apariția platformelor de streaming face, de asemenea, greu de măsurat performanța filmelor, deoarece, deși acum sunt disponibile mai multe date despre comportamentul publicului decât oricând, este greu de știut cu siguranță ce înseamnă toate astea: toate informațiile private sunt anunțate oarecum selectiv de platformele de streaming.

Diferențele în box office-ul post-pandemie fac dificilă compararea performanței unui film cu filmele de dinainte de punerea pe pauză a industriei cinematografice.

Mai mult, prețurile biletelor au variat întotdeauna în funcție de factori ca: locație, format, ora din zi sau ziua săptămânii – în mod tradițional toate filmele au urmat aceleași reguli, dar lucru care s-a schimbat la The Batman, AMC percepând o sumă fixă pentru film, în comparație cu alte filme. Prețurile variabile sunt o oportunitate interesantă pe care industria o va explora cu siguranță, pe măsură ce continuă să se adapteze la box office-ul post-pandemie.

Tot ce ne rămâne de făcut este să așteptăm The Batman 2, pentru a observa dacă rețeta aceasta va continua să producă succes.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele