28 apr. 2022 | 12:25

Stellantis și Suzuki se confruntă cu probleme în Europa: ce acțiune au demarat autoritățile

ACTUALITATE
Stellantis și Suzuki se confruntă cu probleme în Europa: ce acțiune au demarat autoritățile

Procurorii din Germania, Italia și Ungaria au efectuat percheziții legate de utilizarea dispozitivelor ilegale de înfrângere care furnizau citiri manipulate ale emisiilor pentru a respecta reglementările Uniunii Europene la vehiculele diesel Suzuki.

Potrivit parchetului din Frankfurt, Suzuki este suspectată de fraudă pentru că ar fi vândut peste 22.000 de vehicule diesel cu dispozitive de înfrângere inadmisibile în tratamentul de evacuare.

Dispozitivele de înfrângere au fost folosite pentru a reduce masiv sau pentru a opri complet purificarea gazelor de eșapament pentru a reduce emisiile de NOx, susțin procurorii.

Dispozitivele au fost montate pe Suzuki SX4 S-Cross, Swift și Vitara, potrivit procurorilor.

Pe lângă managerii Suzuki, directorii de la Fiat Chrysler (acum Stellantis) și Marelli sunt și ei suspectați, a informat agenția de știri dpa.

Motoarele ar fi fost livrate de Fiat Chrysler, iar software-ul ar fi fost furnizat de Marelli.

Miercuri, au fost percheziționate sediile de afaceri ale companiilor implicate în Heidelberg, Germania, Corbetta, Italia și Esztergom, Ungaria. Procurorii au confiscat date de comunicare, software și documente de planificare, a spus dpa.

Perchezițiile fac parte dintr-o acțiune coordonată a Eurojust, agenția europeană pentru cooperare în justiție penală.

„Dispozitivele ar fi fost montate în motoarele diesel construite în Italia ale unui număr mare de mașini, dând impresia că emisiile de oxid de azot ale vehiculelor sunt în conformitate cu reglementările UE”, a spus agenția.

Nimic nou sub soare

Motoarele au fost asamblate în mașini în Ungaria, unde Suzuki are o fabrică, a adăugat agenția.

Suzuki a format o alianță cu Fiat pentru a produce motoare diesel în Asia în 2005. A extins acordul de cumpărare de motoare de la Fiat în Ungaria în 2011.

Un purtător de cuvânt Suzuki, al cărui sediu european este în Germania, a declarat că firma și conducerea locală „cooperează cu autoritățile de anchetă”.

Stellantis a declarat că filialei sale FCA Italia i s-a cerut, în cadrul unei investigații de la Frankfurt, să furnizeze informații și documente „cu privire la utilizarea software-ului de control al emisiilor presupus nepermis în motoarele diesel furnizate Suzuki”.

„Compania va continua să coopereze pe deplin la investigațiile în această chestiune”, a declarat producătorul auto într-un comunicat.

Marelli a declarat că lucrează cu anchetatorii. „Marelli este încrezător că ne-am desfășurat întotdeauna operațiunile în deplină conformitate cu reglementările”, a spus acesta.

Autoritățile de reglementare din întreaga lume au testat modele diesel de când Volkswagen Group a recunoscut în 2015 că a folosit software ilegal pentru a înșela testele de emisii din SUA.

VW a recunoscut că a folosit software-ul pentru a manipula testele motoarelor diesel și a spus că au fost implicate 11 milioane de vehicule din întreaga lume. Până acum, scandalul l-a costat pe constructorul german de automobile mai mult de 40 de miliarde de dolari în reparații de vehicule, amenzi și comisioane pentru viitoare reclamații.