Facebook, Instagram și Twitter îți răsplătesc supărarea: de ce te vor nervos
Rețelele de socializare sunt de multe ori focare de conflicte. Oamenii sunt tot mai predispuși la dispute. Din această cauză, cercetătorii au început să studieze comportamentul uman în astfel de cazuri. Se pare că una dintre concluzii ar fi că, social media ar fi de vină. Ea este cea care ne antrenează în indignarea morală.
Cercetătorii spun că oamenii sunt încurajați de algoritmi să reacționeze în continuare. Facebook, Instagram și Twitter le oferă recompense sub formă de share și like. Astfel de recompense îi determină să riposteze în continuare în cazul unui conflict în desfășurare.
Cum au reușit specialiști să își dea seama?
Cercetătorii de la Yale, care s-au ocupat de caz, s-au folosit de un software de învățare automată. Cu ajutorul lui au urmărit gradul de indignare la 12,7 milioane de tweets de la 7331 de utilizatori. Ei au descoperit astfel, că cei care au adunat mai multe reacții sunt aceiași care continua conflictul izbucnit. Deci, controversele sunt întreținute de cei care primesc mai multe reacții de la utilizatori.
O altă observație a fost că, persoanele care fac parte din grupuri politice extreme sunt mai indignați. Cu toate astea, nu ei sunt cei care reacționează la recompensele sociale. În schimb grupurile moderate au reacții mai intense în urma gesturilor făcute de utilizatori. Profesorul de psihologie de la Yale, Molly Crockett a subliniat că aceștia din urmă pot fi radicalizați politic în timp, cu ajutorul social media.
Cercetătorul postdoctoral din cadrul Departamentului de Psihologie din Yale, William Brady a spus ”Aceasta este prima dovadă că unii oameni învață să-și exprime mai multă indignare de-a lungul timpului, deoarece sunt recompensați de designul de bază al rețelelor de socializare”.
Așadar, persoanele influențate de reacțiile oamenilor sunt foarte ușor de antrenat într-un conflict. Ele tind să riposteze, tocmai ca să declanșeze un răspuns din partea celor care urmăresc disputa, având senzația că sunt în centrul atenției și că opinia lor contează.