Dacia excepțională pe care ai vrea-o în parcare e un Duster care n-o să fie niciodată produs la Mioveni
În portofoliul Dacia modelul Duster e aparte. Poate fi, foarte bine, o mașină de off road. Dar poate fi și una cu motor de 850 CP. Niște germani vor să-i dea și design pe măsură.
E posibil ca cel mai spectaculos Duster să fie versiunea No Limit cu motor de 850 CP. Prototipul era gândit pentru Pikes Peak (Rocky Mountains, SUA), dezvoltat de ingineri Renault Sport și-a rămas în istorie ca fiind cea mai puternică mașină Dacia construită vreodată. Motorul de 850 CP era unul V6 de 3,8 litri de la Nissan GT-R.
Apoi, până la Spring, a fost și un experiment cu SUV electric. În martie 2019, a fost testat un Duster 100% electric în condiții de iarnă. Mașina respectivă, deși similară cu Duster la design, a fost dezvoltată de Alpine și era gândită pentru Trophée Andros, care plănuia o competiție pentru mașini electrice.
Dacia Duster nu neapărat revoluționară, dar cu siguranță excepțională
În prezent, Renault și Dacia au de lansat în următorii cinci ani câteva modele. Duster facelift e pe listă, dar fără modificări majore de design. Motorizarea va fi nouă, versiunea 4×4 va fi eliminată (cel puțin pentru vânzări către consumatori obișnuiți) și platforma ar fi CMF-B deja utilizată pe noile modele.
Ce nu fac Dacia și Renault fac cei de la Prior Design. Dacă până acum doar au vorbit despre un Duster facelift propriu, acum au publicat pe YouTube un clip în care susțin că au început treaba.
Demersul acestei firme te face să uiți de mașinile „cuminți” ale Dacia și Renault și să speri la mai mult de la mașina ta. Totul începe de la caroserie: e mai agresivă, cu un design în care se confundă elementele de off road cu cele de mașină premium. Apoi, anvelopele au fost înlocuite cu unele excelente pentru terenul accidentat, înzăpezit sau chiar plin de gropi. Cel puțin într-una dintre abordări.
Prior Design a mai avut o idee: un Duster robust, agresiv, „lipit” de șosea și cu un design care pare un tanc. Din câte vezi în clipul de mai sus, ar fi vorba de această versiune. Vom vedea când e gata la ce s-a ajuns.