07 feb. 2020 | 18:02

Cifrele care-ți arată cât mai înseamnă televizorul pentru români

ACTUALITATE
Cifrele care-ți arată cât mai înseamnă televizorul pentru români

În era streamingului online, canalele TV înseamnă din ce în ce mai puțin pentru români, iar mulți au renunțat să se uite la televizor.

Consumul TV din România a scăzut considerabil față de acum cinci ani, spune paginademedia.ro. Potrivit unei analize, un milion de români se uită acum au dispărut din fața televizorului.

Dacă în ianuarie 2016, în prime-time, numărul românilor care se uitau la televizor ajungea la aproximativ 9,3 milioane, situația a stat diferit în ianuarie 2020. În prima lună din noul deceniu, doar 8,2 milioane au mai deschis televizorul îîn primetime.

De altfel, publicul total din ianuarie 2020 este echivalentul unui rating de 34,1%. Asta înseamnă că o tremie dintre românii cu televizoare se mai uită la acestea în prime time, spune paginademedia.ro.

Consumul de televizor în era Netflix

Unul dintre motive ar putea fi reprezentat de volumul uriaș de filme, seriale și videoclipuri pe care le putem vedea online. În principal, este vorba despre Netflix, care a venit în România în 2016. Deși compania nu oferă aceste date, rapoartele arată că ar avea cel puțin 2,6 milioane de utilizatori la noi în țară. Cel mai probabil, mulți dintre aceștia preferă să vadă un film pe Netflix decât să se uite la canalele TV tradiționale. Mai mult, există foarte mulți care chiar au renunțat la cablul TV și aprind televizorul doar pentru a se uita pe Netflix.

Pe lângă Netflix, mai există o serie largă de opțiuni pentru a urmări conținut. În România, avem și HBO GO pentru seriale și filme, dar și YouTube pentru un alt tip de conținut. De asemenea, cei mai tineri s-au mutat pe TikTok. Mai ales cei din categoria asta se uită extrem de puțin la televizor.

Iar pentru că sursele de entertainment au crescut, a scăzut nevoia de a urmări canale TV. Dacă nu te bazezi pe programele de la TV pentru a-ți da filme și seriale, e evident că oamenii renunță la acestea.

De asemenea, consumul mai scăzut ar putea fi explicat și de modalitatea prin care consumatorii aleg să urmărească emisiuni TV. Multe dintre canalele TV oferă streaming și în mediul online, dar există și mai multe servicii care facilitează acest lucru. Astfel, oamenii nu au renunțat neapărat să consume lucrurile care se difuzează la TV, ci au schimbat suportul pe care aleg să le urmărească.