Cum au plănuit inginerii YouTube să „ucidă” browserul Internet Explorer 6
Un fost angajat al Google a dezvăluit modul în care YouTube a încercat să „ucidă” browserul Microsoft Internet Explorer 6.
În urmă cu 10 ani de zile, în jur de 18% din tot traficul de pe YouTube venea de pe browsere Internet Explorer 6, iar câțiva ingineri ai YouTube au realizat un plan de a-i face pe utilizatorii de Internet Explorer 6 să treacă la un alt browser.
Inginerii erau frustrați de faptul că încă multe persoane foloseau un browser vechi și ar fi vrut să treacă la unul nou precum FireFox 3.5, Internet Explorer 8 sau Google Chrome.
„Am început să ne creăm fantezii legat de cum ne-am putea răzbuna pe IE6. Planul a fost foarte simplu. Am pus un banner mic deasupra player-ului video care ar apărea doar pentru utilizatorii de IE6”, a spus Chris Zacharias, fost angajat al Google și fost inginer YouTube.
În acel moment, Google achiziționase YouTube de câțiva ani, dar site-ul nu trecuse total pe infrastructura Google și încă nu aderase complet la politicile companiei.
Inginerii YouTube au creat un set special de permisiuni numit „OldTuber”, astfel încât să poată ocoli politicile de aplicare a codului Google și să efectueze modificări direct în baza de coduri YouTube. „Am văzut o oportunitate de a distruge IE6, o oportunitate care altă dată nu ar mai fi apărut”, a mai spus Zacharias.
Planul inginerilor YouTube a funcționat mai bine decât se așteptau
Pe acel banner era scris faptul că YouTube va înceta suportul tehnic pentru browserul Internet Explorer 6 și sfătuia utilizatorii să treacă la un browser modern.
Bannerul a apărut în iulie 2009 și cei din presa de tech au aprobat decizia Google de a „ucide” IE6. Echipa de PR a Google a venit la YouTube pentru a afla ce se întâmplă apoi au apărut și avocații care au vrut ca bannerul să dispară, de frica autorităților UE care ar putea considera acestă acțiune drept una anti-competitivă.
Inginerii programaseră ca bannerul să sugereze în mod aleatoriu diferite browsere precum Firefox, Internet Explorer 8 sau Opera. Avocații au fost mulțumiți.
Bannerul a avut rezultat și traficul YouTube din IE6 a scăzut dramatic. Într-o singură lună, mai mult de jumătate dintre cei care foloseau IE6 pentru YouTube au trecut la un alt browser, iar traficul YouTube ce venea de pe IE6 a scăzut cu 10%.
Planul a funcționat, până în aprilie 2012 numărul americanilor care foloseau IE6 pentru a naviga pe internet a scăzut sub 1%.