27 mart. 2019 | 16:27

De ce n-ai putut plăti cu cardul când a picat rețeaua Orange

ACTUALITATE
De ce n-ai putut plăti cu cardul când a picat rețeaua Orange

Orange a întâmpinat câteva probleme cu serviciile de voce și de acces la internet. Asta a afectat și comercianții care oferă plata cu cardul.

Pe 27 martie, după prânz, Orange a avut probleme cu rețeaua în București și alte câteva zone din țară. Clienții afectați n-au putut suna sau accesa internetul. Au fost afectate orașe ca Satu Mare, Baia Mare, Arad, Galați, Deva, Cluj, Iași, Brașov sau Timișoara.

„Momentan, o parte dintre clienții noștri întâmpină dificultăți în accesarea serviciilor de voce și date, precum și a aplicațiilor Orange. Această situație se manifestă ca urmare a secționării multiple în rețeaua de fibră optică. Colegii noștri din departamentul Tehnic lucrează deja la remedierea problemei. Ne cerem scuze pentru neplăceri și îți mulțumim pentru înțelegere. Revenim imediat ce avem noutăți”, a transmis compania.

Orange a informat însă, când a rezolvat problemele, ce s-a întâmplat. „Au fost identificate 3 secționări ale rețelei de fibră optică în județele Bistrița-Năsăud, Brașov și Mehedinți. Două dintre secționări au fost simultane. Tehnicienii noștri au reușit să remedieze avaria cauzată de prima secționare și sunt în continuare pe teren. Serviciile încep să revină gradual la parametri normali de funcționare”, a transmis Orange România într-un mesaj pe Facebook.

Un efect secundar a fost imposibilitatea de-a plăti cu cardul la puncte de plată mobile care folosesc conexiune Orange.

De ce nu poți plăti cu cardul dacă pică Orange (sau orice rețea din România)

Un POS e un punct mobil de plată cu cardul. Funcționează printr-o conexiune GSM, de regulă 3G, ca să certifice că e un card în regulă, că ai bani în cont și că banca îți permite să faci plata. Conexiunea prin internet funcționează, în cele mai multe cazuri. În momentul în care rețeaua pică, cum a fost cazul cu Orange, nici POS-urile n-au funcționat.

Soluția e să plătești cash sau să speri că, unde plătești, conexiunea e furnizată de alt operator. Cel mai bine întrebi înainte, ca să fii sigur.

În februarie, compania a mai avut încă o dată probleme. Atunci și Vodafone a fost afectată. Atunci, operatorul a spus că au fost câteva stații afectate în județul Mureș, dar a fost vorba de un procent mic, undeva la 2%.