11 mart. 2019 | 18:05

Cum aleg românii mașina SH și asta transformă șoselele într-un haos

ACTUALITATE
Cum aleg românii mașina SH și asta transformă șoselele într-un haos

Un studiu îți arată cum își aleg românii o mașină second-hand. Criteriile în funcție de care își cumpără românii un automobil sunt importante pentru că spun multe despre mentalitatea și veniturile din România.

Studiul a fost realizat online în luna februarie 2019 de autovit.ro, pe un eșantion de 3.700 de persoane, atât femei cât și bărbați.

În măsura în care respondenții au fost sinceri, studiul statistic îți arată, încă o dată, că românii preferă mărcile străine în detrimentul Dacia, atunci când vorbim de mașinile second-hand.

Cum își aleg bărbații mașină second-hand

În general, primul criteriu în funcție de care românii își aleg o mașină SH este vechimea, urmat apoi de preț. Siguranța nu prea îi preocupă pe români când își cumpără o mașină, dar aruncă pe internet comentarii ironice și stupide la adresa mașinilor Dacia și la rezultatele obținute de acestea la testele Euro NCAP.

De fapt, marca pare să fie mai importantă decât gradul de siguranță pe care-l oferă acel automobil vândut în majoritatea cazurilor de samsari care abia așteaptă să te păcălească.

La bărbați, vechimea și fiabilitatea sunt foarte importante, după cum arată 19% dintre răspunsuri, la ambele criterii. Prețul are un procent de 16%, marca mașinii 13%, iar siguranța doar 10%. Același procent infim îl are și criteriul consumului, ceea ce înseamnă că prețul mare al carburantului nu prea îi deranjează pe români, oricât de mult s-ar plânge pe Facebook doar de dragul unor conversații goale.

Când vine vorba de preț, bărbații sunt dispuși să cheltuie de două – trei ori mai mult decât femeile pe o mașină la mâna a doua – 10.000 – 15.000 de euro (la banii ăștia ar putea lua una nouă și nu neapărat Dacia, dar trebuie să trăiască și samsarii din ceva, nu?).

Tot bărbații (35%) sunt cei care preferă mașinile de familie, adică mai mari, chiar dacă, în final, le vezi în ambuteiaje prin București, cu o singură persoană în interior, adică doar șoferul. În realitate, acești bărbați vor mașini cât mai impunătoare, chiar dacă nu le trebuie așa ceva. Important e să atragă atenția. La români, se crede că mărimea mașinii e direct proporțională cu statutul social.

De exemplu, când au fost întrebați ce marcă ar vrea să fie mașina pe care intenționează să o cumpere, bărbații au răspuns Volkswagen (19%), Audi (13%), BMW (11%), Skoda (8%) sau Mercedes-Benz (7%). Ce-i drept, o bună parte dintre mașinile Dacia second-hand sunt adevărate „jafuri”, fără să mai menționez că, la modelul Logan, prin târguri, găsești mai mult foste taxiuri aflate în stare jalnică, dar revopsite și lustruite să pară ca noi. Și, să nu uităm, cu zeci de mii de kilometri dați înapoi.

Cum își aleg femeile mașină second-hand

Și femeile preferă mărcile străine, doar au de la cine să ia exemplul: Volkswagen (22%), urmat de Opel (11%), Ford (9%) și Audi (7%).

La preț, femeile sunt mult mai cumpătate: 44% dintre respondente caută o mașină de până în 5.000 de euro. Acest lucru spune mult despre veniturile femeilor, dar arată și că sunt nesigure pe experiența lor la volan. Multe femei preferă o mașină mai mică (43%) și mai ieftină, pentru că, în caz de accident, paguba să nu le distrugă bugetul. Iar o mașină mai mică se parchează mai ușor.

Imediat după ce acest procent, vine categoria opusă de femei (23%) care preferă SUV-urile. Pentru că, evident, o mașină mai mare dă persoanelor simple impresia că șoferița are un anumit statut social. Din fericire, SUV-urile, mai ales cele de tip crossover, sunt utile într-o mulțime de situații și de medii, indiferent cum se raportează proprietarii la ele.

Când vine vorba de culoare, negrul este preferat de ambele sexe, urmat apoi de culoarea roșie la femei și de albastru la bărbați. Tipic…