21 oct. 2018 | 19:40

Dacia făcută în comunism pentru studenți care ar fi utilă și azi

ACTUALITATE
Dacia făcută în comunism pentru studenți care ar fi utilă și azi

Dacia Student 650 a fost mașina comunistă proiectată, evident, pentru studenți, ca să nu se mai deplaseze cu mijloacele de transport în comun infernale. Această cutie pe roți nu a avut însă prea mult succes și nu e greu să-ți dai seama de ce.

Să zicem că Dacia Student ar fi fost un autoturism accesibil pentru tinerii angajați și cu un salariu bun, dar mașina a fost prea “low budget”, chiar și pentru acele vremuri.

Dacia Student 650 era o mașină cu o capacitate cilindrică minusculă, de doar 650 cmc, cu doar doi cilindri, dar care putea atinge o viteză maximă de 110 km/h (la cât era de mică și la ce caroserie avea, e de înțeles).

Inițial, automobilul a fost conceput în special pentru tinerii care veneau din alte localități în București ca să studieze. Pe vremea comunismului, era un chin să faci naveta pentru a urma o facultate (nu că azi ar fi cu mult mai bine ca atunci).

dacia student 650

Ideea a rămas însă doar la stadiul de prototip sau a fost produs doar un număr limitat de unități. Dacia Student 650 n-a fost produsă în serie, iar azi, au mai rămas doar câteva imagini în care îi poți admira muchiile și colțurile. Designul lăsa de dorit. O Dacia 1300 era lux pe lângă această cutie pe roți, dar aveai avantajul unui consum de carburant foarte redus.

Dacia pentru studenți a fost, bineînțeles inspirată după Dacia 500 Lăstun, celebra mașină din “carton”, cum i se spunea, care a fost produsă în perioada 1988 – 1991 la Timișoara.

dacia student 650

Dacia Lăstun avea o capacitate cilindrică de aproape 500 cmc și doar 22,5 cai-putere. A fost probabil cel mai economic automobil produs de români: avea un consum de trei litri la suta de kilometri, fiind o mașină concepută să transporte până la patru persoane. O caracteristică interesantă era amplasarea schimbătorului de viteze pe volan, ca la Trabant.

dacia 500 lastun

Dacia 500 Lăstun

Azi, Dacia Mini ar putea fi o soluție potrivită pentru traficul supraaglomerat din București pentru că o mașină care ocupă puțin spațiu și consumă infim, dar românii preferă automobile cât mai mari, mai scumpe, chiar dacă pentru unii e mai mult decât ar trebui.