Samsung recunoaște că S9 se vinde mai slab decât ar trebui
Samsung Electronics a dat publicității rezultatele obținute în al doilea semestru al lui 2018, iar cifrele nu sunt neapărat îmbucurătoare pentru chaebol-ul sud-coreean.
Compania reușește să obțină profituri importante, așa că la acest capitol n-are de ce să se teamă. Profiturile au fost de 14,87 trilioane de woni, sau 13,2 miliarde de dolari, în timp ce vânzările au ajuns la 58,4 trilioane de woni, sau 52,2 miliarde de dolari. Deși profiturile sunt în creștere, veniturile au scăzut cu 4% de la an la an.
Samsung admite, deși voalat, că Galaxy S9 nu s-a vândut atât de bine. Compania susține că scăderea veniturilor poate fi atribuită ”unor vânzări mai slabe de smartphone-uri și ecrane”. Cel mai important telefon al anului pentru Samsung, modelul Galaxy S9, a intrat la vânzare la finalul primului trimestru, însă Samsung descrie performanțele sale ca fiind ”lente”. Analizele făcute la începutul acestei luni arătau că vânzările sale vor fi cele mai slabe de la S3 încoace.
Nici divizia de ecrane nu o duce foarte bine, deoarece există o cerere scăzută pentru ecrane OLED precum cele de pe iPhone X. În paralel, ecranele LCD nu se mai caută la fel de bine ca pe vremuri. Compania se așteaptă ca cererea de OLED-uri să crească în a doua jumătate a anului. Apple, cu cele două modele de iPhone cu display-uri de acest fel, va contribui semnificativ la această țintă.
Divizia de televizoare de la Samsung are succes, cu vânzări bune la modelele premium, dar cele mai mari profituri ale companiei vin de la divizia de semiconductori: cererea pentru memorii flash NAND și cipuri DRAM nu va scădea prea curând. Samsung spune că și divizia care se ocupă de senzori de imagine are din ce în ce mai mult succes, deoarece companiile chineze încep să folosească cipurile sud-coreene în smartphoneuri.