15 iul. 2018 | 20:23

Aeronava cu care bulgarii vor să revoluționeze transportul aerian de marfă

ACTUALITATE
Aeronava cu care bulgarii vor să revoluționeze transportul aerian de marfă

Transportul diferitelor încărcături pe calea aerului este o metodă rapidă și eficientă, dar, în același timp, una extrem de costisitoare.

În ultima perioadă, dronele autonome care pot transporta câteva kilograme de medicamente sau consumabile au început să fie tot mai populare și mai dorite de cei care caută metode low-cost. Inspirați de această idee, doi frați bulgari au încercat să aplice același principiu, doar că pe distanțe lungi.

Ei cred că dețin tehnologia care ar putea să transporte sute de kilograme de încărcătură de-a lungul a sute de kilometri și toate acestea fără să aibă nevoie de un pilot sau de un 747.

Svilen și Konstantin Rangelov sunt directorul executiv și directorul tehnic al Dronamics. Ei și-au petrecut ultimii patru ani pentru a dezvolta o aeronavă capabilă să transporte o încărcătură de aproape 350 de kg pe o distanță de 2.500 de km.

Aeronava este una impresionantă, dacă iei în calcul că o dronă obișnuită folosită pentru transport aerian poate să parcurgă o distanță maximă de aproximativ 15-25 de km.

Svilen spune că cea mai mare problemă a sistemului actual de transport aerian este că se bazează pe câteva avioane foarte mari și costisitoare, care zboară doar între aeroporturile mari ale lumii. „De aceea zborurile interne de marfă sunt o raritate în majoritatea țărilor lumii”, mai adaugă el.

Soluția fraților Rangelov este o aeronavă de marfă numită Black Swan. Aceasta folosește un motor alimentat cu benzină, are o singură elice și o aripă fixă. Aeronava poate fi monitorizată prin satelit și ar putea necesita costuri cu cel puțin 50% mai mici decât o aeronavă de marfă pilotată.

Un prototip de aproximativ trei metri a fost testat în aeroporturile militare și civile din Bulgaria. Cei doi frați au menționat că versiunea finală va avea dimensiunile unui mic avion convențional.

Compania se așteaptă ca aeronavele finale să coste mai puțin de 100.000 de dolari – mult mai puțin decât orice altă aeronavă convențională de marfă, care de obicei depășește 500.000 de dolari.