25 iun. 2018 | 09:50

Cum ar putea corporațiile să aibă angajați mai motivați

ACTUALITATE
Cum ar putea corporațiile să aibă angajați mai motivați

La marile companii, precum Google, Apple și Nike, este ceva firesc ca angajații să mediteze atunci când vor să ia o pauză de la muncă.

Studiile arată că această practică are mai multe beneficii, precum satisfacția la locul de muncă, gândirea rațională și stăpânirea emoțiilor. Totuși, meditația la locul de muncă ar putea fi contraproductivă pentru angajați. Practica are scopul de a-i face pe oameni să accepte lucrurile așa cum sunt. Dinamica locurilor de muncă este în contradicție cu acest aspect, întrucât angajații vor să își mențină angajații motivați – adică să nu accepte lucrurile așa cum sunt și să dorească mai mult.

Oamenii de știință specializați pe studii comportamentale, Kathleen D. Vohs și Andrew C. Hafenbrack, au condus o serie de studii pentru a vedea dacă practica meditației afectează în vreun fel prestația angajaților. Astfel, ei au descoperit că nivelul motivației angajaților care meditau erau mai mici decât media. Ei nu aveau o dorință la fel de mare de a lucra la proiecte și de a duce la îndeplinire sarcini precum colegii lor. Mai mult, angajații care meditau au dat dovadă de sentimente de calm și serenitate, precum și de mai puține gânduri legate de viitor – toate acestea indicând o motivație mai slabă.

Atunci când cercetătorii au testat să vadă cum se descurcă angajații din studiu în realizarea mai multor sarcini, ei au descoperit că cei care meditau nu au dat dovadă de o capacitate de concentrare mai bună decât ceilalți. Cercetătorii sunt de părere că lipsa motivației anulează acel efect al meditației care implică o putere de concentrare mai mare.

Concluzia studiului subliniază că, deși metivația este extrem de benefică, ea nu își are rostul la locul de muncă. Acolo, angajații au nevoie de motivație, lucru pe care nu îl vor primi dacă se retrag să mediteze în pauză.