18 nov. 2025 | 15:18

Dacia Jogger Hybrid 1.8 E-Tech de 155 CP: Prețurile trec de 32.000 de euro în Europa după facelift

AUTO
Share
Dacia Jogger Hybrid 1.8 E-Tech de 155 CP: Prețurile trec de 32.000 de euro în Europa după facelift
Dacia Jogger Hybrid 1.8 E-Tech de 155 CP

Dacia a introdus recent o versiune actualizată a modelului Jogger, într-un moment în care producția nu mai are loc în România.

La fel ca Sandero, modelul este fabricat acum integral în uzinele constructorului din Africa de Nord. Faceliftul este discret, însă marchează modificări importante în zona de prețuri și motorizări.

Actualizarea aduce faruri redesenate și mici ajustări estetice, însă schimbările esențiale se văd în gama de echipări și în costurile noilor variante, care tind să surprindă prin nivelul la care au ajuns.

Prețurile pentru Jogger Hybrid urcă considerabil după noile actualizări

Versiunea echipată cu sistemul hibrid 1.8 E-Tech de 155 CP, configurată cu șapte locuri, pornește de la 28.600 de euro cu TVA, fără a include opționale.

Este una dintre cele mai scumpe configurații pe care Jogger le-a avut până acum. Pentru comparație, varianta cu motorul 1.0 TCe de 110 CP în nivelul de echipare Extrem are un preț de pornire de 22.900 de euro.

În prezent, motorizarea pe GPL nu este încă disponibilă. Propulsorul cu alimentare mixtă se află într-o fază extinsă de testare pe viitoarele modele Duster și Bigster, ceea ce explică absența sa temporară din ofertă.

Gama de prețuri și echipări este influențată și de contextul pieței europene, unde Dacia ajustează oferta în funcție de cererea în scădere pentru anumite segmente.

Faceliftul nu a venit doar cu modificări vizuale, ci și cu o repoziționare comercială a modelului Jogger, care se adresează acum unei zone de preț considerabil mai ridicate decât înainte.

Dacia Jogger Hybrid 1.8 E-Tech de 155 CP

Dacia Jogger Hybrid 1.8 E-Tech de 155 CP

Vânzări în scădere în Franța și un preț care depășește pragul de 32.000 de euro

Deși Jogger rămâne unul dintre puținele modele accesibile cu 7 locuri pe piață, performanțele sale comerciale din Franța au înregistrat un declin abrupt în 2025.

Mai exact,  primele nouă luni ale anului, într-o piață franceză aflată în scădere cu 5,4% față de 2024, livrările Jogger au coborât cu peste 30%. Constructorul a reușit să vândă aproximativ 11.700 de unități noi între ianuarie și septembrie, o reducere semnificativă față de aceeași perioadă a anului anterior.

Creșterea prețurilor pare să fi contribuit la această scădere. Pe piața franceză, un Jogger hibrid 1.8 E-Tech configurat cu echipamente suplimentare și accesorii poate depăși ușor 32.000 de euro cu TVA inclus.

La asemenea valori, clienții intră deja în zona de preț a SUV-urilor cu peste 200 de cai putere, ceea ce face ca Jogger să concureze cu modele dintr-un segment superior, în mod tradițional inaccesibil pentru marca Dacia.

Relocarea producției, costurile mai mari pentru tehnologia hibridă și orientarea către niveluri de echipare mai bogate explică în parte noua direcție de preț a modelelor Dacia.

Deși strategia marchează o repoziționare importantă pentru marcă, rămâne de văzut cum va răspunde piața pe termen lung, mai ales în contextul unei competiții tot mai acerbe pe segmentul vehiculelor hibride și electrificate.

Chiar și cu scăderile recente ale vânzărilor, Jogger rămâne un model cheie pentru Dacia în Europa, mai ales pentru familiile care caută spațiu și versatilitate.

Însă trecerea pragului de 30.000 de euro pentru o configurație completă reprezintă un moment de cotitură pentru un brand construit istoric pe ideea de accesibilitate.

Rămâne de urmărit dacă modernizarea tehnică și oferta îmbunătățită vor reuși să convingă clienții să investească sume mai mari într-un model care, până nu demult, era considerat un „best-buy” în zona low-cost.