27 ian. 2023 | 08:28

TikTok bagă vizualizări “din burtă”: cum crește popularitatea unei postări, de ce

ACTUALITATE
TikTok bagă vizualizări “din burtă”: cum crește popularitatea unei postări, de ce

TikTok este acuzată că intervine manual pentru a crește vizibilitatea anumitor postări.

Conform Forbes, platforma socială chineză folosește o procedură specială pentru a crește numărul de vizualizări al anumitor postări. Procedura numită intern „Heating (încălzire)” este pusă în practică manual de angajații companiei, care stabilesc că o postare trebuie să atingă un anumit număr de afișări.

De ce face TikTok acest lucru

Postările respective ar ajunge să fie tratate preferențial și ar beneficia de o expunere mai mare decât cea calculată de algoritmul platformei.

Astfel, prin procedura Heating, postările vizate apar în fluxul For You al mult mai multor utilizatori. Prin acest procedeu, TikTok ar încerca să curteze influencerii și brandurile, pe care să-i convingă astfel de beneficiile pe care activarea în cadrul platformei le aduce.

TikTok nu a dezvăluit niciodată public că se angajează în această practică și, în timp ce toți giganții din tech practică așa ceva, într-o oarecare măsură, în eforturile de a amplifica anumite postări pentru utilizatorii lor, de obicei etichetează în mod clar când fac acest lucru.

Google, Meta și TikTok însuși, de exemplu, au colaborat cu grupuri de sănătate publică și grupuri electorale, pentru a distribui informații exacte despre COVID-19 și pentru a ajuta utilizatorii să-și găsească locul de votare, făcând dezvăluiri clare despre cum și de ce au ales să promoveze aceste mesaje.

„Considerăm că rețelele sociale sunt foarte democratizante și oferă tuturor aceeași oportunitate de a ajunge la un anumit public”, a spus Evelyn Douek, profesor la Stanford Law School și Senior Research Fellow la Knight First Amendment Institute de la Universitatea Columbia.

Dar asta nu este întotdeauna adevărat, a avertizat ea: „Într-o oarecare măsură, aceleași vechi structuri de putere se reproduc și în rețelele sociale, unde platforma poate decide câștigătorii și învinșii într-o oarecare măsură, iar parteneriatele comerciale și de alt tip profită”.