Netflix renunță la acest serviciu: cum te afectează, dacă erai fan
Netflix își livrează ultimele DVD-uri de închiriat, marcând sfârșitul unei ere care a contribuit la transformarea companiei în gigantul de streaming care este astăzi.
DVD-urile Netflix sunt istorie, de acum
„Netflix își va trimite DVD-ul final pe 29 septembrie 2023”, a spus compania într-o postare pe X, recent. „Dar plicul roșu rămâne un simbol de durată al dragostei noastre pentru divertisment”.
Netflix will mail its final DVD on September 29, 2023.
But the red envelope remains an enduring symbol of our love of entertainment. pic.twitter.com/vVdjuhJvrb
— Netflix (@netflix) September 28, 2023
Ca referință, Netflix a anunțat în aprilie anul acesta că își va închide afacerea de închiriere de DVD-uri pe 29 septembrie, spunând că cererea în scădere pentru închirieri fizice face „din ce în ce mai dificil” să ofere calitatea serviciilor pe care și-o dorește. Compania a livrat primul său disc (Beetlejuice) în 1998 și de atunci a livrat 5,2 miliarde de filme în acele plicuri roșii către mai mult de 40 de milioane de clienți.
Închirierile de DVD-uri au deschis calea pentru ca Netflix să introducă streaming la cerere în 2007 și a crescut rapid pentru a deveni cea mai populară ofertă a companiei până în 2009. Restul este istorie, deoarece Netflix s-a extins treptat pentru a produce propriul conținut de streaming și acum numără peste 238. milioane de abonați.
Între timp, închirierile de DVD-uri (care au trecut la DVD.com) au devenit treptat o parte minoră a Netflix. Și în timp ce puriștii video încă iubesc DVD-urile și Blu-ray-urile, vânzările la nivel mondial au scăzut cu 19% doar din 2021 până în 2022. Într-o lovitură recentă, Disney a anunțat că oprește producția de DVD și Blu-ray în Australia.
Deși, din păcate, este sfârșitul unei ere, există o parte bună. În această vară, Netflix a anunțat că oricine are încă o închiriere își va putea păstra discurile și poate chiar să solicite încă zece filme, astfel încât compania să își poată elibera stocul: „Vă rugăm să vă bucurați de livrările finale atât timp cât doriți”, a postat compania pe X.