Pentru fanii gigantului a venit o veste tristă. Netflix a luat decizia de a închide definitiv activitatea inițială a companiei, după mai bine de 25 de ani. Citește mai departe și află despre ce este vorba.
După 25 de ani, activitatea originală a Netflix se închide. Compania a dezvăluit că va reduce închirierea de DVD-uri, prin platforma DVD.com, ultimele discuri cu filme fiind trimise prin poștă pe 29 septembrie.
Află și: Tranzacție gigant pe piața media din România. Au cumpărat cu 15 milioane de euro
Pur și simplu, cererea în scădere pentru închirieri fizice face ”din ce în ce mai dificilă” oferirea unui serviciu de calitate pe care compania îl dorește, se arată în comunicat.
Netflix a expediat primul său disc, Beetlejuice, în 1998. De atunci, a trimis prin poștă peste 5,2 miliarde de filme în plicurile cu semnătura sa, aproape toate înainte de 2019, la peste 40 de milioane de clienți.
Probabil că știți povestea de după aceea. Compania a început să difuzeze streaming video la cerere în 2007, iar această activitate a crescut suficient de repede încât a devenit cea mai populară ofertă a Netflix până în 2009.
După o încercare prematură de a separa închirierile prin poștă sub numele de Qwikster în 2011, Netflix le-a mutat pe DVD.com în 2016. Până în acel moment, compania era bine pusă la punct cu producția de emisiuni originale de streaming și a încetat să mai trimită DVD-uri prin poștă.
Există, de asemenea, un stimulent financiar pentru a renunța la închirierea de discuri. În timp ce Netflix își revine după un an 2022 sumbru, profiturile sale din primul trimestru au fost în continuare mai slabe decât în urmă cu un an.
”După o perioadă incredibilă de 25 de ani, am decis să încheiem DVD.com în acest an. Scopul nostru a fost întotdeauna să oferim cele mai bune servicii pentru membrii noștri, dar, pe măsură ce afacerea continuă să se diminueze, acest lucru va deveni din ce în ce mai dificil.
Așadar, dorim să ne retragem cu fruntea sus și vom expedia ultimele noastre discuri pe 29 septembrie 2023. Ne simțim atât de privilegiați că am putut să împărtășim serile de film cu membrii DVD-urilor noastre pentru atât de mult timp.
Suntem atât de mândri de ceea ce au realizat angajații noștri și încântați să continuăm să mulțumim fanii divertismentului pentru încă multe decenii de acum înainte.”, anunță Ted Sarandos, CEO Netflix pe site-ul gigantului de streaming.
Creșterea numărului de abonați a fost, de asemenea, relativ modestă, cu 1,7 milioane de utilizatori noi.
Află despre: De ce au renunțat două milioane de oameni la gigantul de streraming. Ce s-a întâmplat
O decizie de a elimina unitatea de DVD prin poștă ar putea ajuta Netflix să reducă costurile, chiar dacă economiile sunt relativ mici.
Piața discurilor este într-un declin accentuat și constant de ani de zile, potrivit datelor VideoScan/MediaPlayNews, numai vânzările au scăzut cu 19% din 2021 până în 2022.
Este, totuși, un moment trist pentru fanii home video. Netflix a jucat un rol important în zdruncinarea afacerii de închiriere de filme.
Acolo unde retaileri precum Blockbuster au dominat în anii 1990 și la începutul anilor 2000, Netflix i-a ajutat pe oameni să rămână acasă. Blockbuster și alți rivali au sărit pe piață ani mai târziu, dar s-au luptat pentru a câștiga tracțiune.
Află și: Schimbarea uriașă anunțată de Netflix. Mulți utilizatori vor fi interziși
Deși închirierile cu amănuntul sunt încă disponibile prin chioșcurile Redbox și alte opțiuni similare, se poate spune că Netflix a schimbat definitiv așteptările, chiar dacă astăzi asistăm la sfârșitul unei ere a giantului.