16 feb. 2023 | 12:25

Maserati se luptă cu Porsche: de ce este special GranTurismo Folgore

ACTUALITATE
Maserati se luptă cu Porsche: de ce este special GranTurismo Folgore

Pachetul de baterii GranTurismo Folgore va fi asamblat de Maserati la hub-ul de baterii al lui Stellantis, lângă Torino, folosind o celulă husă de la fabrica LG Chem din Polonia.

Prima mașină electrică pe baterii de la Maserati, GranTurismo Folgore, va începe să fie livrată clienților până la sfârșitul anului.

Maserati spune că coupe-ul ajunge de la 0 la 100 km/h în 2,7 secunde. Aceasta depășește cele 2,8 secunde de care are nevoie sedanul cu patru uși Porsche Taycan Turbo S pentru a atinge aceeași viteză în „modul de lansare”.

GranTurismo Folgore are un acumulator de 92,5 kilowați-oră, din care 83 kWh utilizabil, care alimentează trei motoare electrice radiale cu magnet permanenți – unul pe puntea față și unul pe fiecare roată din spate. Fiecare motor are o putere maximă de 300 kW (396 CP).

Marelli a dezvoltat motoarele electrice, care vor fi asamblate la fabrica furnizorului Tier 1 din Modugno, Italia.

În timpul unui test de conducere al unui prototip al vehiculului electric la Roma, Davide Danesin, care conduce echipa care a dezvoltat variantele complet electrice și cu combustie ale GranTurismo, a declarat că soluția Folgore cu trei motoare este mai scumpă decât cea cu un motor plus două cutii de transmisie oferită în Taycan.

Cu toate acestea, configurația Maserati are ca rezultat și o viteză maximă mai mare – 320 km/h – decât cei 260 km/h oferiți de Taycan.

Danesin a spus că este puțin probabil ca Maserati să fie primul brand Stellantis care folosește baterii cu stare solidă. Al doilea mare producător auto din Europa își propune să ofere tehnologia până în 2026.

Pachetele de alimentare din generația următoare promit îmbunătățiri ale siguranței, costurilor, greutății și performanței față de bateriile litiu-ion de astăzi.

„Bateriile cu stare solidă au un raport putere-greutate mai favorabil”, a spus Danesin. „Dar timpul lor de descărcare nu este suficient de rapid pentru a furniza energie la trei motoare electrice cu performanța dorită.”

Electrificată până în 2025

GranTurismo Folgore va fi urmat de varianta cu baterie electrică a SUV-ului mediu Grecale și de GranCabrio Folgore, o versiune decapotabilă a liniei de modele.

Grecale alimentat de baterii este programat înainte de sfârșitul anului, în timp ce GranCabrio Folgore este așteptat în 2024.

Sedanul mare Quattroporte, sedanul de dimensiuni medii Ghibli și SUV-ul mare Levante își încep faza de epuizare în 2023, a declarat managerul de planificare a produselor, Mirco Geraci.

Succesorii Quattroporte și Levante vor fi electrice și vor fi lansate până la sfârșitul anului 2025.

Maserati nu plănuiește un succesor pentru Ghibli, deoarece preferința pieței pe segmente mari s-a mutat către SUV-uri.

Până la sfârșitul anului 2025 va fi disponibilă și varianta electrică cu baterie a supercarului MC20.

CEO-ul Maserati, Davide Grasso, a declarat anul trecut că marca va avea o gamă de produse exclusiv electrice până în 2030.