Din ce au făcut doi frați din Brașov 13,5 milioane de euro într-un singur an. Alimentul pe care îl consumă toți românii i-a îmbogățit peste noapte
Un aliment banal i-a îmbogățit pe doi frați din Brașov. Este, cel mai probabil, mâncarea preferată a românilor și este alimentul consumat pe scară largă. E drept, nu este deloc sănătos, dar asta nu îi împiedică pe români să îl cumpere și consume în cantități industriale. Știind aceste lucruri, doi frați din Brașov s-au hotărât să facă bani din asta. Și nu doar că au reușit, dar au dat lovitura.
Cartofii prăjiți, un mare succes la români
Vorbim despre celebrul lanț de fast-food Cartofisserie, care și-a făcut loc treptat pe piața românească și a reușit să devină cea mai puternică firmă de restaurante, având sediul în Brașov.
Celebrul lanț este ideea fraților Comăniciu, care au ocupat o nișa evidentă și foarte profitabilă la noi în țara. Cartofisserie vinde cartofi prăjiți cu diverse sosuri, dar și preparate precum aripioare de pui, nuggets, cârnăciori, cașcaval pane sau strips-uri de pui crocante.
Compania este înființată de frății Comăniciu, care în 2010 au decis să iasă din firma de lactate Delaco, pe care au fondat-o. Au vândut pachetul majoritar de acțiuni către francezii de la Bongrain, contra suma de 200 de milioane de euro.
S-au orientat bine și au deschis Cartofisserie, un brand care a crescut surprinzător în ultimii 7 ani și a ajuns să aibă în prezent peste 40 de locații deschise în toată țara.
Frații Comăniciu au făcut 13,5 milioane de euro din vânzarea banalilor cartofi
Și pentru că pofta românilor este de nestăvilit, cei doi oameni de afaceri au vândut anul trecut cartofi prăjiți în valoare de 66,71 milioane de lei, adică aproximativ 13,5 milioane de euro.
Cei doi frați au investit mare parte din banii pe care i-au luat de pe pachetul majoritar de acțiuni de la Delaco în achiziții de active imobiliare, printre care centrul comercial Magnolia din Brașov, pe care au dat 4 milioane de euro în 2018, conform BIZ Brașov.
În 2015, averea familiei Comăniciu era estimată la 17-19 milioane de euro. De atunci, lucrurile s-au schimbat, afacerile au prosperat și probabil suma s-a mărit considerabil.
În topul afacerilor din domeniul restaurante și alte unități de alimentație se află Cartofisserie, urmat de Altius SRL (Sergiana), companie deținută de familia omului de afaceri Tudor Neculoiu, care are șapte restaurante în Brașov. Urmează pe locul trei Olin Foods SRL (Prato), un business deținut de Nicu Chelemen și Gabriel Manu, cu nouă restaurante în Brașov. Locul patru este deținut de Liviu Lupu, cu Amrita Com și următorul în clasament se află Adrian Oprică, cu restaurantul Cupt’Or, din Piața Sfatului.