Ce înseamnă greva scenariștilor de la Hollywood, cum ne poate afecta
Scriitorii de la Hollywood sunt oficial în grevă. Creșterea streaming-ului a afectat scenariștii.
Writers Guild of America (WGA) a cerut o grevă care a început ieri, în mare parte asupra producțiilor în flux, spunând că studiourile creează efectiv o „economie gig” în cadrul uniunii. Pe cealaltă parte a mesei, Alianța Producătorilor de Film și Televiziune (AMPTP) a declarat că WGA nu este „dispusă” să facă compromisuri în chestiuni cheie precum personalul obligatoriu.
„Consiliul de administrație al @WGAwest și Consiliul @WGAeast, acționând în baza autorității care le-au fost acordate de membrii lor, au votat în unanimitate să declanșeze o grevă, în vigoare la ora 12:01, marți, 2 mai”, a scris WGA într-un tweet. „Decizia a fost luată în urma a șase săptămâni de negocieri cu @Netflix, @Apple, @Disney, @wbd, @NBCUniversal, @Paramountplus și @Sony sub umbrela AMPTP”.
Scenariștii de la Hollywood își cer drepturile
Efectele întreruperii negocierilor vor fi resimțite imediat, cu talk-show-uri precum The Late Show cu Stephen Colbert și Jimmy Kimmel Live! închizându-se începând de astăzi. Greva va îngheța, de asemenea, producția de filme și seriale, afectând centre precum Los Angeles, New York și Atlanta. Situația muncii a întârziat deja începerea unor programe, a declarat președintele FilmLA, Paul Audley, pentru Variety. Ultima grevă a scriitorilor a început în noiembrie 2007 și a durat o sută de zile.
Ambele părți au spus că sunt dispuse să continue negocierile, dar par să fie departe una de cealaltă în anumite aspecte. „Primele puncte de confuzie”, conform AMPTP, sunt cererea breslei pentru un număr minim de personal TV care variază de la șase la 12 scriitori per emisiune, împreună cu un număr minim garantat de săptămâni de angajare pe sezon (10 până la 52 de săptămâni). Studiourile au respins ambele propuneri și nu au făcut contraoferte.
Alte probleme (prezentate într-un document WGA) includ o cerere de reziduuri de streaming care țin cont de succesul emisiunilor. WGA a dorit și creșteri în minime de până la 6 la sută, iar AMPTP a oferit cel mult 4 la sută. Breasla dorește, de asemenea, reglementarea IA, propunând că aceasta „nu poate scrie sau rescrie material literar” sau să fie folosită ca material sursă. AMPTP a fost de acord doar să studieze problema AI, potrivit WGA.