Xiaomi s-a dus în cap cu o viteză amețitoare: nu se aștepta nimeni la asta din partea gigantului chinez
Compania chineză Xiaomi Corp a înregistrat recent o scădere abruptă a veniturilor din al doilea trimestru, pe măsură ce cea mai mare piață de smartphone-uri din lume s-a redus, lovită de restricțiile stricte legate de COVID.
Astfel, vânzările au scăzut cu 20% de la un an la altul, până la 70,17 miliarde de yuani (10,31 miliarde de dolari), marcând o scădere mai accentuată față de trimestrul precedent, când compania a înregistrat prima scădere a veniturilor de la listare. Așadar, venitul net al companiei a scăzut cu 67%, până la 2,08 miliarde de yuani.
„Pe piața chineză, a avut loc o reapariție a pandemiei, așa că, în consecință, cererea a fost slabă”, a declarat președintele Xiaomi, Wang Xiang, citat de Reuters.
Wang a adăugat, de asemenea, că această creștere a prețurilor la combustibil, costurile și inflația au afectat și vânzările în străinătate. Așadar, profitul net a scăzut ca urmare a presiunii de lichidare a stocurilor prin vânzări și promoții.
Xiaomi are probleme
Prin urmare, impactul restricțiilor din Shanghai și din alte orașe s-a văzut clar în consum, în prima jumătate a anului. Mai mult, datele din această săptămână au arătat că a doua mare economie a lumii a încetinit în mod neașteptat în iulie, în timp ce se străduia să lase în urmă impactul asupra creșterii din trimestrul încheiat în iunie al restricțiilor legate de Covid. Acest lucru a determinat o reducere a dobânzilor de către banca centrală.
Sectorul de telefoane mobile din China, care stagnează de mult timp, a fost afectat în special de recesiune, cu 10% livrări de unități în al doilea trimestru, potrivit companiei de cercetare Canalys. Vânzările de smartphone-uri Xiaomi, care generează mai mult de jumătate din veniturile totale ale companiei, au scăzut cu 29%.
Ca referință, în 2021, Xiaomi a înregistrat o creștere a vânzărilor după ce a preluat cota de piață de la rivalul Huawei Technologies a cărui capacitate de a achiziționa componente a fost afectată de sancțiunile SUA.
Cu toate acestea, explozia a fost de scurtă durată, iar prețul acțiunilor companiei a scăzut cu aproape 40% de la începutul anului 2022, lovit de încetinirea economiei chineze și de slăbirea creșterii din străinătate.