Volkswagen se pregătește de următoarea criză: ce materiale strânge

Volkswagen se pregătește de următoarea criză: ce materiale strânge

Grupul german de automobile „pune mâna” pe toată sticla pe care poate.

Ultimii ani au fost duri pentru majoritatea industriilor, inclusiv pentru sectorul auto. COVID-19 a aruncat a forțat nenumărați producători să suspende producția. După luni de luptă, uzinele au repornit, doar pentru a se confrunta cu deficitul de cipuri semiconductoare în curs și cu problemele paralizante ale lanțului de aprovizionare.

The Wall Street Journal raportează că s-ar putea să se pregătească o altă furtună, deoarece Grupul Volkswagen acumulează cantități mari de sticlă pe fondul unei penurii majore. Grupul stochează geamuri laterale, parbrize și multe altele, deoarece aprovizionarea cu materialul esențial este amenințată de posibile lipsuri de gaz.

Totul are legătură cu invazia Rusiei în Ucraina. Ca răspuns la interdicțiile și sancțiunile comerciale occidentale, Rusia și-a redus livrările de gaze naturale către Europa.

Cel mai bine vândut vehicul al companiei, Tiguan, este construit în Germania și exportat pe mai multe piețe cheie. Dacă producția SUV-ului compact este îngreunată de lipsa de sticlă, ar putea provoca probleme pentru grupul german.

Strategia se schimbă

Stocarea sticlei și a componentelor, în general, este în contradicție cu metodele moderne de producție. Liniile de asamblare moderne prescriu metoda „just-in-time”, care eliberează spațiu și economisește timp. În teorie, piesele sosesc atunci când este nevoie și sunt folosite imediat. Cu toate acestea, după cum ne-au arătat ultimii doi ani, există dezavantaje.

WSJ raportează, de asemenea, că alte afaceri, cum ar fi fabricile de bere, adună zeci de sticle pentru a se pregăti pentru posibila penurie. Desigur, sticla poate fi întotdeauna obținută de pe alte piețe. Dar efectele acestui lucru vor fi transmise clientului.

Vehiculele sunt deja prohibitiv de scumpe, iar costurile crescute ale materiilor prime nu vor face decât să exercite o presiune mai mare asupra consumatorului.

Nu este prima dată când producătorul este lovit de probleme legate de lanțul de aprovizionare în ultimele săptămâni.

În mod interesant, Audi a căutat să recicleze sticla spartă și să o folosească pentru viitoarele vehicule. Deși proiectul se află încă în faza sa pilot, aceasta ar putea fi o altă soluție la deficitul iminent.