Uniunea Europeană îi stă „ca un ghimpe în coaste”, lui Zuckerberg: ce se întâmplă cu reclamele pe Facebook
Meta se bucură, în acest moment, de suficientă libertate, chiar și în Europa, însă ar putea ca lucrurile să se schimbe cât de curând.
Sursele Wall Street Journal susțin că Comitetul European pentru Protecția Datelor al UE a decis că Meta nu poate solicita utilizatorilor să accepte reclame personalizate.
Totuși, decizia consiliului nu ar forța direct Meta să-și schimbe politica. Mai degrabă, ar cere Comisiei pentru protecția datelor din Irlanda să aplice normele. Întrucât sediul european al Meta se află în Irlanda, compania ar trebui să se conformeze.
Dacă Uniunea Europeană va alege să restricționeze procesul de personalizare al reclamelor Meta, acest lucru ar putea avea un impact semnificativ asupra profitului companiei. Având mai puțini utilizatori dispuși să accepte anunțuri direcționate, este posibil eventualele clickuri să devină din ce în ce mai puține.
Uniunea Europeană nu-l lasă pe Mark Zuckerberg să facă ce vrea el
Trebuie menționat că oficialii UE au penalizat Meta de mai multe ori pentru presupuse încălcări ale confidențialității.
Compania lui Zuckerberg a primit o amendă de 402 de milioane de dolari în septembrie și încă una de 277 de milioane de dolari pentru măsuri de protecție inadecvate, chiar luna trecută.
Așadar, se trage concluzia că Uniunea Europeană ar putea să nu fie dispusă nici pe viitor să lase de la ea, în ceea ce privește politicile întreprinse de Meta, pe Facebook, Instagram sau chiar WhatsApp.
„Aceasta nu este decizia finală și este prea devreme pentru a specula. GDPR permite o serie de baze legale în baza cărora datele pot fi prelucrate, dincolo de consimțământul sau executarea unui contract. Conform GDPR, nu există o ierarhie între aceste baze legale, și niciunul nu ar trebui considerat mai bun decât altul. Ne-am implicat pe deplin în anchetele și vom continua să luăm legătura cu autoritățile, pe măsură ce își finalizează decizia”, au declarat reprezentanții Meta.