Uite Rabla, nu e Rabla: cel mai nou program pentru casarea mașinilor vechi, explicat

Uite Rabla, nu e Rabla: cel mai nou program pentru casarea mașinilor vechi, explicat

Autoritățile române fac eforturi supraomenești în speranța modernizării parcului auto din România. Dincolo de inițiativele locale, însă, țara noastră și-a asumat acest aspect și în fața autorităților de la Bruxelles, prin PNRR.

Pe lângă Rabla Clasic și Rabla Plus, va exista încă un program Rabla în România. Acesta din urmă va împrumuta un mecanism introdus la nivelul localității Sfântu Gheorghe și-l va transpune la nivel național. Este vorba de casarea mașinilor vechi contra unei prime ”de cel puțin 3000 de lei”. Diferența față de celelalte inițiative Rabla existente este că acei bani nu vin cu obligativitatea achiziției unei alte mașini. Poți să faci ce vrei cu ei. Inițiativa va debuta pe 1 iulie 2022.

Rabla nouă, alternativă la Rabla veche

„Venim cu încă un program care va porni pe 1 iulie dacă totul merge bine și reușim să ne înțelegem cu autoritățile publice locale. Un program „Rabla” local care va scoate sute de mii de mașini vechi din circulație. Vom asigura o primă de cel puțin 3.000 de lei pentru mașinile casate fără obligația de a fi cumpărate mașini noi. Azi dimineață am avut o discuție cu domnul ministru Cseke (Cseke Attila, ministrul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației, n.r.) despre rețeaua națională de stații de încărcare.

Aici, veștile bune vin și din partea Ministerului Dezvoltării, pentru că de acolo vor fi finanțate peste 15.000 de stații de încărcare până în 2026, prin PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență, n.r.). Noi am pus, astăzi, în consultare publică, Ghidul pentru următorul apel de proiecte din partea autorităților publice locale pentru stațiile de putere normală sau mică”, a menționat ministrul Mediului, Tanczos Barna, citat de Agerpres.

Oficialul guvernamental și-a exprimat entuziasmul și pe marginea interesului românilor pentru mașini electrice, cu condiția ca aceștia să aibă unde să le încarce. „Eu sunt convins de faptul că va fi nevoie, pe termen mediu și lung, de foarte multe stații în zona rezidențială, unde în timpul nopții, în parcările de lângă blocuri pot fi încărcate mașinile electrice. Avem o viziune foarte clară și un plan foarte bine gândit de susținere a acestei industrii, a acestei revoluții prin care parcul auto din România va fi schimbat radical în câțiva ani”, a concluzionat ministrul Mediului.

Citește și: