Tichetele de masă, o avere pentru români: ce caută angajați în 2022, ce beneficii preferă, în România

Tichetele de masă, o avere pentru români: ce caută angajați în 2022, ce beneficii preferă, în România

La fel ca în alte colțuri ale lumii, românii nu se mai mulțumesc de mult timp doar cu salariul. Ei caută beneficii extrasalariale, unele mai utile decât altele, iar valoarea lor nu este deloc neglijabilă. În mod previzibil, tichetele de masă sunt în topul preferințelor.

Benefit este o companie din cadrul grupului Edenred și tocmai a publicat o analiză referitoare la afinitățile românilor pentru beneficii extrasalariale, în contextul în care valoarea acestora a crescut cu aproximativ 50% în ultimii cinci ani. Până la finele lui 2022, estimările sunt că vor ajunge, în medie, până la 800 de lei/lună.

Tichetele de masă fac valuri printre români

Românii sunt adepții tichetelor de masă, nimic nu este mai important pentru ei decât să se bucure de respectivele vouchere pentru a considera că au o relație bună cu angajatorul. În top preferințelor, se mai numără cadourile – beneficiile în natură (31,8%), voucherele de vacanță pentru turismul intern – 27,3% și cadourile oferite pentru ocazii speciale, precum aniversări, Paște, Crăciun – 17,6%.

Cel mai mic interes printre angajații din România este pentru cursurile profesionale – 0,2% și activitățile sportive – 1,5%. O particularitate interesantă și o formă de progres de la un an la altul ține de dublarea consumului pentru activități culturale, angajații făcându-și un obicei din a reveni la festivaluri, teatru sau cinema.

În 2021, odată cu perioada de relaxare a restricțiilor din pandemie, voucherele de vacanță au fost la mare căutare și au amplificat semnificativ apetitul pentru turismul intern. Chiar și așa, un trend general este destul de dificil de identificat. Un lucru este singur, preferințele angajaților, ce își doresc pentru fericirea lor, este din ce în ce mai variat. Nevoia de flexibilizare la nivelul ofertei companiilor este evidentă în toate industriile.

„Asistăm la o reconfigurare a modalităților prin care companiile își fidelizează angajații. Dacă ne uităm retrospectiv, în anii în care beneficiile extrasalariale însemnau, în principal, tichete de masă și tichete cadou, în prezent, observăm că paleta s-a diversificat, în pas cu nevoile și provocările cu care se confruntă angajații în această perioadă.

Pe de altă parte, angajatorii au de gestionat valurile de demisii care au culminat anul trecut cu un total de 450.000 la nivel național. Beneficiile extrasalariale flexibile pot asigura un sprijin major pentru retenția, loializarea și atragerea angajaților, prin diversitatea de opțiuni capabile să satisfacă nevoi variate.

În același timp, acestea contribuie la crearea unui mediu de lucru în care angajații se pot dezvolta sănătos. Din punctul nostru de vedere, beneficiile extrasalariale flexibile sunt un alt mod de a spune „te apreciem, ești important/ă pentru echipă”, într-o perioadă cu multă presiune pe bugetul personal și după doi ani de pandemie, în care distanțarea a afectat, în unele cazuri, și cultura organizațională a angajatorilor”, este de părere Codruț Nicolau, director general, Edenred România şi Benefit Systems.

Citește și: