Sintagma ”American Muscle” încă se aplică: Ford Mustang 2024, tot ce trebuie să știi

Sintagma ”American Muscle” încă se aplică: Ford Mustang 2024, tot ce trebuie să știi

Cele mai mari modificări aduse lui 2024 Mustang sunt în interior, care oferă acum un cockpit digital opțional cu ecrane personalizabile.

Ford Mustang din a șaptea generație rămâne cu puterea V-8 care l-a transformat într-o legendă globală, chiar dacă segmentul pe care l-a creat se schimbă în jurul lui.

Cele mai mari modificări aduse mașinii din 2024, dezvăluite la Salonul auto de la Detroit, sunt în interior, care oferă acum un „cockpit digital” opțional cu două ecrane conectate, personalizabile. Printre upgrade-urile disponibile se numără o frână electronică de drift.

Dar cea mai mare veste poate fi ceea ce Ford încă pune sub capotă: versiuni actualizate ale modelului actual EcoBoost de 2,3 litri cu patru cilindri și Coyote V-8 de 5,0 litri cu transmisie manuală.

Concurenții lui Ford au renunțat aproape complet la mașinile cu combustie internă: Dodge renunță la Challenger-ul pe benzină (și Charger-ul cu patru uși) anul viitor, iar Chevrolet este de așteptat să întrerupă modelul Camaro până în 2024. Ford vede o oportunitate de a ridica vânzările.

„Investiția într-o altă generație de Mustang este o declarație importantă într-un moment în care mulți dintre concurenții noștri părăsesc activitatea de vehicule cu ardere internă”, a declarat directorul general Ford, Jim Farley, într-un comunicat.

O mașină mai comodă

Mustang 2024, programat să fie pus în vânzare vara viitoare în configurații coupe și decapotabile, a fost dezvoltat pentru a fi mai mult o mașină de șofer decât predecesorii săi. Interiorul are acum un afișaj digital curbat format dintr-un ecran central de 13,2 inchi și un grup de instrumente de 12,4 inchi.

Ecranele personalizate includ o temă Fox Body, un omagiu pentru a treia generație Mustang vândută în anii 1980.

„Profităm de fiecare pixel”, a spus Craig Sandvig, manager de design de interacțiune Mustang. „Putem fi creativi în a arăta informațiile necesare de conducere și a oferi șoferului controlul asupra selectării culorilor, a instrumentelor Mustang clasice sau chiar a unui ecran „calm” în care sunt afișate doar detalii minime.”

Ford a eliminat butoanele fizice pentru radio și climatizare, mutând acele funcții pe ecranul central. Unele dintre afișajele digitale și setările instrumentului sunt similare cu ceea ce este pe crossover-ul electric Mustang Mach-E.

Mașina primește, de asemenea, un nou design al volanului cu fund plat în loc de unul circular.

Alte modificări

Producătorul auto speră să-i mulțumească pe pasionații Mustang, în timp ce lărgește atractivitatea mașinii pentru cumpărătorii mai tineri, axați pe tehnologie.

Exteriorul prezintă un front mai agresiv și un spate cizelat, înclinat, pe care managerul mărcii Mustang, Jim Owens, l-a descris ca fiind „un design atrăgător, sexy și perturbator”.

Totuși, Ford oferă modele frontale diferite pentru fiecare dintre cele două opțiuni de motorizare. GT de 5,0 litri are o grilă mai mare, noi orificii de ventilație pe capotă și un splitter frontal reproiectat pentru a-l deosebi de varianta EcoBoost.

Fiecare motor vine cu un pachet de performanță opțional care include anvelope spate mai largi și suspensie activă MagnaRide.

Ford spune că motoarele reportate au fost actualizate și probabil vor avea specificații de performanță mai bune decât modelul actual, deși a refuzat să ofere detalii.

Ford oferă o funcție de „turație la distanță” care le permite șoferilor să tureze motorul cu un buton de pe telecomanda. O frână electronică de drift vine cu pachetul opțional de performanță.

Mustang-ul reproiectat va avea compatibilitate cu actualizările software over-the-air și o serie de funcții de asistență a șoferului, deși tehnologia hands-free BlueCruise a producătorului auto nu se numără printre acestea.

Etichete: